Rechteloosheid bij medische fouten

SXTC
Berichten: 64

Re: Rechteloosheid bij medische fouten

#16 , 28 jun 2011 16:43

Moet je voor operatie geen papier tekenen dat het ziekenhuis niet aansprakelijk kan worden gesteld?.... Bij ons is het zo, en zo gaat men altijd vrijuit met moord. Bij ons in de dichte familie zijn er zo al 3 fouten gebeurd (broer van moeder, grootvader & grootmoeder) in het ziekenhuis door het toedienen van verkeerde medicatie en we weten zo nog gevallen van vrienden. Men is zo een beetje zoals James bond, wordt Chirurg en ontvang een licensie/vrijstelling om te doden...
Wij zijn spijtig genoeg te arm voor een rechtzaak :/
Hiervoor dient het dossier in extenso onderzocht te worden.
En we weten hoe lang een onderzoek duurt in Belgie... tegen dan ben heb je weer enkele rechtzaken in afwachting bij....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Buzzybeeke
Berichten: 99

#17 , 02 sep 2011 16:23

Mijn moeder overleed in 2003 aan de gevolgen van een medische fout. Zij werd (onder lokale) verdoving geoperereerd om een zenuw weg te branden die hartritmestoornisen uitlokt. Tijdens de rechtszaak is gebleken dat de chirurg met het toestel per ongeluk haar hart had geraakt. Haar hart was beginnen bloeden waardoor de hartzak vol bloed was geraakt en het hart dus niet meer kon kloppen.

Wij hebben uiteindelijk de rechtszaak gestaakt omdat de artsen mekaar indekken.... "het is het risico van de operatie". Het was al een hele opgave een arts te vinden die het autopsieverslag wilde interpreteren.

Artsen worden goed betaald omwille van de risico's die ze nemen, studies ed. Daar heb ik geen probleem mee. Maar als het er dan op aankomt om verantwoordelijkheid te nemen dan geven ze niet thuis. Extra pijnlijk: enkele weken na het overlijden mochten we ook nog de factuur van het ziekenhuis, incl ereloon voor geleverde prestaties, betalen....


tot op vandaag voelt dit nog als een onrecht.....

Gebruiker34
Berichten: 334

#18 , 09 sep 2011 13:36

Ik heb dus in raadkamer de afwijzing van de begroting gevraagd betreffende de ereloonstaat van de deskundige overeenkomstig artikel 2276ter paragraaf 2 van het Burgerlijk Wetboek.

Uitspraak valt in september.
Ik ben bevrijd van betaling.

Reclame


Terug naar “Medische Fouten”