Lelijk litteken op arm na cosmetische ingreep

Mitch92
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Lelijk litteken op arm na cosmetische ingreep

#1 , 22 dec 2017 19:50

Eind 2012 heb ik een storende moedervlek laten verwijderen bij een plastische chirurg.
Er werd toen gebruik gemaakt van speciale lijm of hechtingstechniek waardoor ik geen (zichtbare) littekens zou aanmaken. Kort nadien merkte ik dat het genezingsproces van de wonde zeer moeizaam verliep. Enkele dermatologen, littekenzalven en cortisonebehandelingen later zit ik na 5 jaar nog altijd met een joekel van een litteken op mijn arm. Ik liefst hebben dat de chirurg in kwestie dit in orde brengt of dat ik op zijn minst een schadevergoeding kan eisen voor alle kosten door dit voorval. Hoe pak ik dit het best aan ?

Mvg

Mitch

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 22 dec 2017 20:53

Schadevergoeding kan enkel als er een fout is begaan. Uit uw uitleg blijkt dat op het eerste gezicht niet. De chirurg lijkt de juiste techniek te hebben gebruikt. Maar geneeskunde is geen exacte wetenschap en de uitkomst van een behandeling is nooit 100% gegarandeerd. Er is geen resultaatsverbintenis. Elk lichaam reageert anders. Wondgenezing en littekenvorming worden beïnvloed door zeer veel factoren. Dat dit bij u niet is verlopen zoals verhoopt, is brute pech en zeer waarschijnlijk niet een gevolg van verkeerd handelen door de chirurg.
Het simpele feit dat u een litteken hebt, is geen bewijs van verkeerd medisch handelen. Tenzij u een ander bewijs hebt dat er iets verkeerds is gebeurd, zou ik er niet aan beginnen.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 24 dec 2017 14:22

bij een operatie zal er altijd een litteken zijn, hoe miniem ook.

heb 2,5j geleden zelf een zware discus hernia operatie ondergaan en heb helaas een soort van allergische reactie gehad op (vermoedelijk) de draad die ze inwendig gebruikt hebben.

wilt dit zeggen dat de chirurg zijn werk niet heeft gedaan?

neen, ik wist zelf niet dat ik op die draad zou reageren en de wonde is uiteindelijk mooi genezen maar het litteken is wel zichtbaar.


enige kans dat ge zou hebben om iets van een vergoeding te krijgen (en dat zal dan niet in geld zijn), is als het litteken in het aangezicht zou zijn.

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”