tegenpartij verzekering doet moeilijk

DaniePM
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

tegenpartij verzekering doet moeilijk

#1 , 09 dec 2017 21:22

Hallo, na een zeer lange procedure door een medische fout heeft het medisch fonds geoordeeld dat de patiënt een vergoeding krijgt.
(hoornvlies beschadigd na operatie door zeer domme fout, gevolg een transplantatie nodig gehad). Zeer lichte blijvende schade!

Ondanks deze positieve melding van het medische fonds: de vergoeding zal kleiner zijn dan de kosten dat wij gemaakt hebben. (kosten ziekenhuis + advocaat kosten)

Wij krijgen enkel de medische kosten en een kleine vergoeding terug betaald (wij hebben hier meer geld ingestoken)

Mijn vraag is eigenlijk, de tegenpartij heeft een tijdsmarge gekregen om een akkoord te maken met ons, ze hebben een lange tijd geen reactie gegeven of initiatief getoond en tijd gerekt, deze tijdsmarge is ondertussen verlopen, ik weet niet of ze dit doen om een bepaalde reden.? Omdat dit via het medische fonds is gegaan en niet via het gerecht worden onze advocaatskosten ook niet terug betaald (vandaar het verlies).

Heeft hier iemand ervaring mee, krijg je ook meer geld als je via het gerecht gaat en krijg je ook uw advocaten kosten dan terug betaald van de hele procedure? Normaal zou ik deze vragen niet stellen maar aangezien de verzekering zo moeilijk doet begint mijn bloed lichtjes te koken. Wij hebben deze probleem en al deze leed en ellende niet veroorzaakt, dat was de tegenpartij met hun domme fout tijdens de operatie.

Wij zijn dus serieus aan het overwegen om naar het gerecht te stappen aangezien ze zo moeilijk doen, zou u dit aanraden (krijg je dan ook uw advocatenkosten terug betaald van de gehele procedure incl van het verleden tot nu)?

Dus heeft hier iemand ervaring mee?
Graag enkel reageren bij nuttige advies aub.


Groetjes en bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2017 21:42

Neen je krijgt nooit 100% kosten advocaat terug enkel de rechtsplegingsvergoeding vastgesteld door de rechteren dit is nooit 100% en zeker het vorige krijg je sowiewso niet terug.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 09 dec 2017 22:59

Rechtsplegingsvergoedingen zijn wettelijk geregeld.
Als u rechtsbijstand hebt dan kan het zijn dat deze een gedeelte of alle advocaatkosten betalen ...
Houdt er rekening mee dat bij een rechtszaak dus nu stoppen met de schikking u nog jaren kan wachten op enige vergoeding.
Zo ken ik een case die wel wat ingewikkelder was gestart rond 1978 met een uitspraak ten gronde meer dan 25 jaar later ... één persoon was al overleden als gepensioneerde ..en een andere was al met pensioen en de derde ging een jaar of vier later ook met pensioen. Hebben wel alle drie hun job kunnen blijven doen . De tweede had glas in zijn oog gekregen en de jongste had een zware beenbreuk met afgescheurde spiermassa.
(Naar aanleiding van dit feit is er wel een wetswijziging geweest)

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”