Gelach tijdens operatie

vraag12345
Topic Starter

Gelach tijdens operatie

#1 , 21 mei 2017 20:51

Hallo

Mijn broertje van 18 jaar is gebeten door onze eigen hond in zijn gezicht waardoor zijn gezicht volledig onder de bloed zat en zijn voorhuid is volledig verdwenen, hij heeft een zeer grote scheur in zijn mond waardoor hij ook niet kan praten alleen maar geluiden maken waarmee hij iets probeert te zeggen.

We zijn naar het ziekenhuis geweest waar hij direct een operatie moest ondergaan maar tijdens de operatie hoorde ik achter de deuren een zeer hardgelach(vrouwelijk gelach, ik vermoed een arts van jongeren dan 35 jaar) omdat mijn broertje rare geluiden maakte omdat zijn mond helemaal was opengescheurd en zijn gezicht onder de bloed zat, ik hoorde zelfs dat die dame tegen een andere arts "film dat" zei en "hij lijkt wel op een zombie" zei.

Ik wis dat zo iets zou gebeuren en daarom wou ik ook de operatiezaal binnengaan maar ik kreeg daarvoor geen toestemming maar ik heb wel beelden kunnen maken waarbij er zeer duidelijk te horen is dat er een vrouw en een man aan het lachen waren met mijn broertje terwijl mijn broertje heel veel pijn aan het lijden was en met rare geluiden iets probeerde te zeggen. Het heeft me niet verbaast omdat er heel veel stagiairs aan het werken waren in het ziekenhuis.

Toen de operatie gedaan was en ze terug naar buiten kwamen heb ik hun duidelijk gemaakt wat ik allemaal heb gehoord en het dame waarvan ik vermoed dat aan het lachen was trok weer een glimlach(sollen). Ik heb me kalm gehouden terwijl ik echt zin had om hun gezichten bij te werken. Ik heb nu zoveel pijn aan mijn hart + depressie....

Nu wou ik vragen of ik een klacht kan indienen met de beelden die ik heb tegen die vrouwelijke en mannelijke arts die aan het lachen en aan het sollen waren met mijn broertje terwijl hij heel veel pijn aan het lijden was.

Dit gebeurde in het ziekenhuis in Leuven.

Daarbij wou ik ook vragen of het toegelaten is dat artsen tijdens een operatie voor eender iets mogen lachen?

Alvast bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 21 mei 2017 21:20

Uw verhaal is wel wat ongeloofwaardig.
Voorhuid die zich in het aangezicht bevindt lijkt erg onwaarschijnkijk.
Hoe die daar door een hondenbeet terecht kan komen is een medisch vraagstuk.
Verder lijkt dergelijke operatie zonder volledige anesthesie mij totaal uitgesloten.
Hoe uw broertje dan nog kon spreken is raar.
Hoe u beelden van de operatie hebt kunnen maken zonder erbij te zijn is op zijn minst mysterieus.
Beelden waarop iets te horen is wijst op tekenen van schizofrenie.
Het is niet omdat u gelach hebt gehoord dat ze aan het "sollen" waren.
Chirurgen trachten tijdens operaties zo ontspannen mogelijk te zijn. Daarom spelen ze dikwijls muziek in de
operatiekamer of vertellen ze grappen.
En neen, chirurgen hebben geen lachverbod.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vraag12345
Topic Starter

#3 , 21 mei 2017 21:23

Uw verhaal is wel wat ongeloofwaardig.
Voorhuid die zich in het aangezicht bevindt lijkt erg onwaarschijnkijk.
Hoe die daar door een hondenbeet terecht kan komen is een medisch vraagstuk.
Verder lijkt dergelijke operatie zonder volledige anesthesie mij totaal uitgesloten.
Hoe uw broertje dan nog kon spreken is raar.
Hoe u beelden van de operatie hebt kunnen maken zonder erbij te zijn is op zijn minst mysterieus.
Beelden waarop iets te horen is wijst op tekenen van schizofrenie.
Het is niet omdat u gelach hebt gehoord dat ze aan het "sollen" waren.
Chirurgen trachten tijdens operaties zo ontspannen mogelijk te zijn. Daarom spelen ze dikwijls muziek in de
operatiekamer of vertellen ze grappen.
En neen, chirurgen hebben geen lachverbod.
Bedankt

Ik heb duidelijk gehoord dat ze aan het lachen waren met mijn broertje, daar gaat het mij om, of dat is toegestaan zoals ik al zei ik heb gehoord dat een dame zei van "hij lijkt op een zombie" en erna gelachen werd, ik vind dit pijn doen aan mijn hart. Ik denk dat het bij iedereen pijn zou doen. De beelden zijn meer een geluidsopname, ik filmde de deur maar de geluiden kwamen zeer duidelijk naar buiten. Ik ben hier niet om te trollen, ik heb betere dingen te doen ik ben opzoek naar juridisch advies of dit wel kan of niet

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 21 mei 2017 21:31

Wat zegt uw broer daarover?
Hij was er bij.
Aangezien hij meerderjarig is, is hij degene die een klacht bij het ziekenhuis kan neerleggen over
hoe hij behandeld of mishandeld werd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vraag12345
Topic Starter

#5 , 21 mei 2017 21:37

Wat zegt uw broer daarover?
Hij was er bij.
Aangezien hij meerderjarig is, is hij degene die een klacht bij het ziekenhuis kan neerleggen over
hoe hij behandeld of mishandeld werd.
Ja dat begrijp ik maar mijn vraag was eigenlijk of het toegelaten is dat die artsen daar door te zeggen van "hij lijkt op een zombie" en dan heel hard te lachen, iets hebben gedaan wat strafbaar was waardoor wij de rechten voor mijn broertje kunnen zoeken. Misschien is het wel toegelaten, ik weet het niet en daarom wou ik het aan jullie vragen

Bedankt

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mei 2017 21:42

Ik zou dit in eerste instantie aankaarten bij de Ombudsdienst van het ziekenhuis.
Zij kunnen intern informeren (en confronteren) en - tot frustratie van de medische equipe - nemen vaak ook de patiënt ter verdediging.
Op basis daarvan kan je verder oordelen.

Als chirurg mag je best niet TE betrokken zijn bij de patiënt / het slachtoffer. Maar enige tact en aandacht voor patiënt en familie mag natuurlijk wel verwacht worden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 21 mei 2017 21:46

Je was er niet bij.
Ze waren misschien over iets helemaal anders aan het praten.
Blijkbaar weet uw broertje van niets en hij was erbij.
Nogmaals; uw broer is degene die weet waarover het ging en aangezien meerderjarig is hij het die
kan reclameren zoals aangegeven door Bart Vissers.
Maar alleszins mogen chirurgen lachen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vraag12345
Topic Starter

#8 , 21 mei 2017 21:51

Ik zou dit in eerste instantie aankaarten bij de Ombudsdienst van het ziekenhuis.
Zij kunnen intern informeren (en confronteren) en - tot frustratie van de medische equipe - nemen vaak ook de patiënt ter verdediging.
Op basis daarvan kan je verder oordelen.

Als chirurg mag je best niet TE betrokken zijn bij de patiënt / het slachtoffer. Maar enige tact en aandacht voor patiënt en familie mag natuurlijk wel verwacht worden.
Mijn oom is advocaat in Turkije, en hij zei dat als een arts dat in Turkije zou doen hij/zij voor altijd zijn/haar job zal verliezen en nergens anders meer dezelfde functie zou kunnen uitvoeren wegens een gebrek aan respect voor de patiënt en daarom ben ik nu hier om het te vragen hoe het in België zit want dat is belangrijker, maar ik geloof erin dat dit niet goedgekeurd kan worden, door niemand! Dit heeft me heel veel pijn gedaan, ik ben van plan om mijn auto te verkopen en daarmee een advocaat te huren en een hoge schadevergoeding hiervoor te vragen van het ziekenhuis in Leuven als dat zinvol zou zijn. want door die ombudsdienst te contacteren zal ik geen stap verder komen dan een verontschuldiging te ontvangen, ik wil dit ook voor in de toekomst vermijden voor het geval dat dit ook bij andere mensen gebeurd. Een muziekje of een grapje maken moet natuurlijk kunnen als arts, daar ben ik niet tegen maar niet met de patiënt zelf vind ik. Mijn broertje heeft het ook gehoord en hij is er natuurlijk allesbehalve tevreden mee

Bedankt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 mei 2017 21:52

Hoe ga jij dit ooit kunnen bewijzen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

vraag12345
Topic Starter

#10 , 21 mei 2017 22:01

Hoe ga jij dit ooit kunnen bewijzen ???
Ik weet niet, het enige wat ik heb is een video waarbij ik de deur film waar mijn broertje achter werd geopereerd met lachende en sollende geluiden

vraag12345
Topic Starter

#11 , 21 mei 2017 22:01

Hoe ga jij dit ooit kunnen bewijzen ???
Ik weet niet, het enige wat ik heb is een video waarbij ik de deur film waar mijn broertje achter werd geopereerd met lachende en sollende geluiden tegen mijn broertje

vraag12345
Topic Starter

#12 , 21 mei 2017 22:02

Hoe ga jij dit ooit kunnen bewijzen ???
Het enige wat ik heb is een video waarbij ik de deur film waarachter mijn broertje geopereerd werd en met harde lachende geluiden en u kunt duidelijk horen dat ze aan het sollen waren met mijn broertje, voor de rest heb ik niks

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 mei 2017 22:20

Mijn buikgevoel zegt dat hier op de man gereageerd wordt en niet op de vraag.
Aan TS: ik zie niet hoe je hier een zware schadevergoeding kan uit halen. Je moet niet alleen de opmerkingen kunnen aantonen (van wie ze kwamen maakt niet als dusdanig uit want het ziekenhuis is aansprakelijk voor haar aangestelden) maar ook nog de schade die je hebt opgelopen (en deze omzetten in een bedrag). Morele schadevergoeding van 1 EUR helpt niet veel verder.

Bovendien zijn jullie absoluut geëmotioneerd en wil je natuurlijk een vorm van gerechtigheid. Maar de tegenpartij is daarin niet het medisch personeel. Je kan natuurlijk niet reageren tegen een eigen hond - nog moeilijker tegen jullie zelf als bewaarder van het dier. Anders had daar jullie energie naar kunnen gaan. Mogelijk heb je ook nog het dier moeten laten inslapen na zulke reactie (zou alleszins steek houden) wat het er wellicht niet makkelijker op maakt. Ik heb maw het gevoel dat de opmerkingen van het ziekenhuispersoneel een soort zondebok/schietschijf zijn geworden - buiten proportie. Wat niet wegneemt dat zulke bemerkingen ongepast en erg pijnlijk kunnen zijn.

Rijk zullen jullie er niet van worden. En het personeel of het ziekenhuis niet arm. Wél kan je een belangrijke les meegeven aan de medische en verpleegkundige equipe: respect voor patiënten en familie.
Daarom nogmaals: de ombudsdienst lijkt mij nog steeds de voorkeursstap.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

LeenW
Berichten: 12818

#14 , 21 mei 2017 22:26

Het is inderdaad niet de bedoeling van dit forum om Turkse dictators aan te vallen in een topic over medische fouten. Het nodige zal gedaan worden, intussen sluit ik het hier even.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#15 , 21 mei 2017 23:35

Alle off-topic en beledigende berichten werden verwijderd.

Terug naar “Medische Fouten”