tandoperatie ...

EllenKapellen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

tandoperatie ...

#1 , 20 dec 2016 17:30

Dag

Ergens rond april ben ik geopereerd geweest. Er waren namelijk twee tanden verwijderd geweest die in mijn kaak waren en er dus nooit uit zijn gekomen. Tijdens de operatie zijn er blijkbaar nog twee andere tanden van mijn beschadigd. Na de operatie kwam de chirurg langs en heeft hij mij uitgelegd dat de twee andere tanden onstabiel zijn geworden en hij een ijzeren draadje heeft geplaatst om alles bij elkaar te houden. (waar hij mij nooit eerder over had geïnformeerd) Ik ging er vanuit dat dit een fout was waar de chirurg niets aan kon doen. Nu ben ik onlangs geweest naar een orthodontist en die heeft mij gezegd dat de chirurg dit zeker kon voorkomen en aangezien ik al veel tanden te kort heb (oligodontie) , zijn voornemens had moeten nemen.

Mijn vraag is nu : Wat kan ik hier aan doen ? Ik weet dat dit een moeilijke procedure zal zijn en ga mijn orthodontist en ondertussen nieuwe chirurg ook vragen om een schriftelijke verklaring in mijn dossier.



Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 dec 2016 10:50

Beste,

Vooreerst uw medisch dossier opvragen (art. 9, par. 3 Wet Patiëntenrechten) bij de betrokken chirurg die aangelegd is n.a.v. de ingreep. Vervolgens uw rechtsbijstandverzekering en/of ziekenfonds contacteren. Wellicht waarborgen zij bijstand bij procedures voor medische ongevallen.

Mvg,

Van Camp

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”