na narcose hartritmestoornis en reanimatie

nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

na narcose hartritmestoornis en reanimatie

#1 , 15 dec 2015 12:34

11 jaar terug werd mijn mopeder opgenomen om een prothese te laten plaatsen in haar rechterhand, aan het zadelgewricht. Dit gebeurde onder narcose. Vorige week werd hetzelfde gedaan met haar linkerhand. Nu vertelde men ons dat ze iets had gehad met haar hart. De hartslag was gedaald tot minder dan 35/minuut. Uiteindelijk viel het stil, en werd ze een minuut lang gereanimeerd. Zonder schade. Lichamelijk dan toch. Wel kwamen er onverwacht 2 overnachtigingen bovenop op de afdeling cardio.
Wanneer ik nu zoek naar bijwerkingen van narcotische overdosering staat daar al snel verlaging van de bloeddruk en hartritmestoornis.
Hoe de bloeddruk tijdens die narcose was heb ik toen niet gevraagd.

Nu zou ik toch willen weten wat er precies gebeurd is. Is het mogelijk de berekeningen van de anesthesist te laten copieren en analyseren? Wat kan ik doen om uit te zoeken wat er precies is gebeurd? En is dit zinvol??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 15 dec 2015 12:58

Werd er geen hartfilmpje (electrocardiogam) gemaakt voorafgaand aan de ingreep?
Hoe oud is uw moeder?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 29 aug 2016 02:20

Verdorie, ik was deze nu zelf uit het oog verloren. Cardiogram werd inderdaad gemaakt. Ze is nu 78 jaar oud. Er werden testen gedaan, ze kreeg een hartmonitor in het ziekenhuis, en de week na de testen kreeg ze terug zo een bakje mee naar huis. Dat vas om 48 uur lang haar hart te monitoren in haar normale omgeving. Daarna zijn we terug naar het ziekenhuis geweest, kreeg ze andrmaal electroden, en moest ze op de hometrainer. Ze rijd daar ca dubbel zo lang op dan het gemiddelde. De ouders hebben geen auto, ze doen alles met de fiets en zijn 4 a 5x per week de baan op. Kerngezond. En er werd niets gevonden. Ik vroeg of het een allergische reactie kon zijn op medicatie, maar dat was niet het geval. Anders zou dat in haar rapport hebben gestaan zei die docter. Dus mijn moeder doet iets wat volgens de eerste reactie's nog nooit iemand deed bij dagkliniek, en dat kan dus zonder aanwijsbare reden. Ik wil haar dossier laten nakijken daar een onpartijdig persoon. Ging reeds bij een advocatenkantoorlangs. Aan de receptie werd gezegd dat ik gecontacteerd zou wirden door x, maar dat gebeurt niet. Na een maand mailde ik naar het kantoor, maar krijg geen response. Ik weet het even niet meer.60+ seconden klinisch dood, en er is geen reden, of de reden word verzwegen. Hoe doorbreek ik de stilte? Help me even indien dit mogelijk is. Want dit houd me nog steeds bezig.

Wat me het meeste verontrust is het volgende. De arts die het dossier inkeek via zijn PC zei dat het geen allergie was, en relativeerde dat het wel vaker voorkwam, een hartstilstand waarbij ze het harteven een duwtje moeten geven om terug te werken. Maar als ik dan repliceer dat "meer dan 60 seconden" dan speelt dezelfde arts papegaai op een uiterst verbaasde manier met het excuus dat hij hier had overheen gelezen. ik citeer dit omdat het door de docter tegen mij werd gezegd die avond zelf. Als ze achteraf relativeren en zich van de domme houden gaat er bij mij een rood lichtje branden. Ook nu maanden later blijft het me bezig houden. Ik wil de reden kennen. Als iemand een dierbare verliest om onbekende reden moet ook een verklaring gevonden worden om de rouwenden de kans te geven dit te kunnen fsluiten. Dus vind ik dat ik ook nu in dit geval recht heb op antwoorden.
Kijk, ze sukkelt ook al enige tijd met haar heup, maar durft dit niet laten nakijken uit angst bij de volgende eventuele ingreep niet meer wakker te worden. U begrijpt dat ik verder wil komen in deze zaak.

Als iemand op deze site mij kan helpen is een pm welkom.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 30 aug 2016 14:24

Heb je dit al voorgelegd aan haar huisarts ? Misschien kan hij/zij de uitleg geven en/of het medisch dossier opvragen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 30 aug 2016 14:27

Kan het gevolg zijn van een (nog) niet gediagnosticeerde ziekte.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#6 , 27 sep 2016 14:06

onderzoek dit met tussenkomst van de ombudsdienst vanhet ziekenhuis. Het dossier kan bewaard worden, geblokkeerd met volledige inhoud. U kan met een eigen raadsdokter expert verder laten nazien.

Terug naar “Medische Fouten”