Verjaren medische blunders?

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

Re: Verjaren medische blunders?

#16 , 25 dec 2015 10:14

Bedankt voor alle reacties.
@Sander, het ziekenfonds werd gecontacteerd, zij hebben een juridische dienst. Even afwachten wat zij te zeggen hebben.
@Xenophon, dat de arts in kwestie nog geen advocaat zou gesproken hebben, getuigt naar mening hoe arrogant hij wel is. Voor hem is de "case closed", ook zijn woorden.
Nu met de feestdagen draait het overal wat trager, ik moet dus een beetje geduld hebben...
Nog even verduidelijken dat ik niet uit ben op "schadevergoeding", maar de betrokkenen moeten op hun verantwoordelijkheid gewezen worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#17 , 21 feb 2016 10:31

Omdat ik geen rechtsbijstandsverzekering heb, wil de advocaat geen zaak opstarten. Hij wil natuurlijk zeker zijn dat hij zijn geld krijgt en op zich is dat geen probleem, al zou ik bij benadering toch ook graag weten hoeveel zo'n rechtszaak ongeveer gaat kosten.

Als ik bij mij manier van spreken straks uit pure wanhoop het recht in eigen handen neem, dan zal ik wel een advocaat kunnen hebben zeker? De grootste criminelen hebben daar blijkbaar weinig of geen moeite mee...

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#18 , 21 feb 2016 11:24

Bewaar onzin ivm 'het recht in eigen hand nemen' voor de cafétoog, we zitten hier niet in de far west.

Rechtszaken ivm potentiële medische fouten zijn in de meeste gevallen een stellingenoorlog die jaren aansleept, met expertises, tegenexpertises, beroepsprocedures en enorm veel werkuren voor uw advocaat. Lees wat ik hierboven schreef. Het is onmogelijk daar een bedrag op te plakken behalve dat het zéér duur riskeert te worden. Indien uw ziekenfonds er geen brood in ziet en u zelf niet bereid bent duizenden euros te investeren in een zeer onzeker resultaat dan begint u er beter niet aan.

Uw waarheid, de juridische waarheid en 'de' waarheid zijn niet noodzakelijk overlappende begrippen en u kan het de maatschappij moeilijk kwalijk nemen dat ze uw kosten niet gaat dragen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#19 , 21 feb 2016 15:36

Bewaar onzin ivm 'het recht in eigen hand nemen' voor de cafétoog, we zitten hier niet in de far west.

Rechtszaken ivm potentiële medische fouten zijn in de meeste gevallen een stellingenoorlog die jaren aansleept, met expertises, tegenexpertises, beroepsprocedures en enorm veel werkuren voor uw advocaat. Lees wat ik hierboven schreef. Het is onmogelijk daar een bedrag op te plakken behalve dat het zéér duur riskeert te worden. Indien uw ziekenfonds er geen brood in ziet en u zelf niet bereid bent duizenden euros te investeren in een zeer onzeker resultaat dan begint u er beter niet aan.

Uw waarheid, de juridische waarheid en 'de' waarheid zijn niet noodzakelijk overlappende begrippen en u kan het de maatschappij moeilijk kwalijk nemen dat ze uw kosten niet gaat dragen.
Bedankt voor uw begrip, u hebt vermoedelijk nog niet te veel meegemaakt in uw persoonlijk leven, fijn voor u.
Ik schrijf ook "bij manier van spreken", gelieve alles te lezen.

Zonder arrogant te willen overkomen, geld is geen probleem, maar dan nog weet ik graag of we het over duizenden of tienduizenden euro's hebben. Al vind ik een mensenleven niet in geld uit te drukken, ik wil alles doen wat mogelijk is, ongeacht het resultaat. Als iedereen maar altijd over zich heen laat lopen als het woord "arts" valt, blijven dit soort mistoestanden gewoon doorgaan. Typisch Vlamingen, als puntje bij paaltje komt laten we ons als lammetjes naar de slachtbank leiden. Maar dat is ook weer cafépraat waarschijnlijk...

Franciscus
Berichten: 38583

#20 , 21 feb 2016 15:45

Gerechtelijke procedure dus klacht via politie/parket/onderzoeksrechter bij een verdacht overlijden.
Hopelijk is betrokkene niet gecremeerd.
Dat hat men onmiddellijk na overlijden kunnen doen zodat er
- geen toestemming tot begraven was gegeven en OR direct een bevel had kunnen uitschrijven om medisch(e) dossier(s) met beslag te leggen.
Wordt gedaan door een officier gerechtelijke politie met een vertegenwoordiger van de orde.
Eventueel wordt dan ook al het personeel ondervraagd en andere info veilig gesteld.

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 21 feb 2016 15:58

Een uitspraak die u ' bij manier van spreken' best niet gebruikt als u bij politie of onderzoeksrechter een aangifte zou doen.
En trouwens iedereen heeft recht op verdediging desnoods wordt er u zelfs een advocaat toegewezen.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#22 , 21 feb 2016 16:13


1.Bedankt voor uw begrip, u hebt vermoedelijk nog niet te veel meegemaakt in uw persoonlijk leven, fijn voor u.
Ik schrijf ook "bij manier van spreken", gelieve alles te lezen.

2. Zonder arrogant te willen overkomen, geld is geen probleem, maar dan nog weet ik graag of we het over duizenden of tienduizenden euro's hebben. Al vind ik een mensenleven niet in geld uit te drukken, ik wil alles doen wat mogelijk is, ongeacht het resultaat. Als iedereen maar altijd over zich heen laat lopen als het woord "arts" valt, blijven dit soort mistoestanden gewoon doorgaan. 3 Typisch Vlamingen, als puntje bij paaltje komt laten we ons als lammetjes naar de slachtbank leiden. 4 Maar dat is ook weer cafépraat waarschijnlijk...
1. Het gaat niet over mij, u stelt hier een vraag en doet niet echt doordachte uitspraken.
2. Als geld niet uitmaakt is de kwestie van kostprijs niet relevant en uw vraag zonder voorwerp maar indien het een lang uitgesponnen zaak wordt met experts, eventueel beroep etc, reken dan maar op enkele 10 000.
3. Ik ben geen Vlaming en eet geen vlees, kom ook niet in de buurt van slachtbanken.
4. Ja.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#23 , 21 feb 2016 19:31

Aangezien de meeste rusthuisbewoners al half dood zijn vooraleer ze daar worden opgenomen lijkt dit een onmogelijke strijd, tenzij de dokter een regelrechte moord heeft gepleegd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Medische Fouten”