klacht orde van geneesheren - dronken consultaties

eylis
Berichten: 8837

Re: klacht orde van geneesheren - dronken consultaties

#16 , 26 apr 2015 13:16

maw moeten er dus eerst doden vallen dus? Soit; dit is wel frankrijk. Maar hoe zit het in Belgie? Kan het Belgisch gerecht ingrijpen als een arts herhaaldelijk in dronken staat zijn ambt uitoefent? Ik vraag me overigens af of dit wel langs de orde van geneesheren moet passeren. Volgens mij zijn dit - mogelijk strafbare - feiten die mensen in gevaar brengen. Kan je bijvoorbeeld klacht neerleggen bij de politie voor een zatte kinderverzorgster in de kinderkribbe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 26 apr 2015 13:31

U kan voor alles en nog wat aangifte bij politie doen.
Parket bepaald door een exhaustieve lijst of het als strafbaar of niet moet beschouwd worden.

In een soortgelijke zaak waar ik zelf in betrokken was (betrof een controlearts) en aanwezig was bij een twist met een andere patiënt - heb ik me opgegeven als getuige voor die patiënt met mijn dienstnaamkaartje .
Tevens melding gemaakt aan onze personeelsdienst ... iets later weer vaststelling inzake de staat waarin de controlearts zich bevond, ik moest terugkomen na één maand revalidatie naar de controlearts ...belde nooit aan maar stak steeds kaartjes in de bus dat hij om x uur was langs geweest.
Dit is uiteraard ook gemeld aan personeelsdienst.
Enkele weken daarna was dokter geen controlearts meer.

artemis
Berichten: 3293

#18 , 26 apr 2015 13:34

Klacht indienen bij de politie zou volgens mij alleen maar zin kunnen hebben indien de politie dan meteen een alcoholtest mag afnemen. Zijn ze daar bevoegd voor?

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”