wijgering van hulp tandarts

mjkurt
Topic Starter
Berichten: 4

wijgering van hulp tandarts

#1 , 16 sep 2014 19:49

eerst en vooral ik zit in schuldbemiddeling mijn tandarts weet dat en helpt mij al een eind want alles word betaald maar wel ietsje later een 2 tal weken terug belde ik voor dringende hulp mijn tand is gebarsten en heb veel pijn,de pijn strekt al tot in mijn hoofd waar door ik niet geconcenteerd meer kan werken ik kan daar door mijn werk verliezen en nog verder in de schulden te gerecht komen wat ik nu juist wil vermijden ik doe mijn best om er uit te geraken en zij helpen weer eens mijn werk te kunnen doen verliezen ik belde terug om te weten of er nieuws was voor hulp voor mijn tand wat ik nu te horen kreeg dat ik eerst 50 euro moet geven voor ik een afspraak krijg ik krijg maar 100 euro per week en ik moet daar de hele week kunnen van leven je kan toch ook denken dat ik dat niet kan anders zit ik zonder eten als ook mijn dochter van 12 jaar in het weekend doordat ze in het verleden problemen hadden met mensen die niet betaalden dus nu krijg ik dit te horen het is toch mijn schult niet dat anderen niet hebben betaalt dus moet ik daar nu voor boeten vind jij dat rechtvaardig wel ik niet van als ze horen dat je in schuldbemiddeling zit wordt je aan de kant geschoven alleen geld telt hier nog in België schandalig is dat dat wilt zeggen dat wij niet meer geholpen moet worden al worden ze betaalt door mijn advocate ik heb toch altijd geweten dat ze mensen in nood moeten helpen dus zij niet kan jij me vertellen wat ik moet doen want zo laten zal ik zeker niet



bedankt bijvoorbaat kurt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 sep 2014 20:29

Hoofdletters, leestekens alinea en spaties zijn uitgevonden om te gebruiken en de leesbaarheid te verhogen.
Aan uw tekst ben ik na 5 seconden al gestopt met lezen, wegens te vermoeiend.

mjkurt
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 16 sep 2014 21:27

ik ben hier nie op dit forum om kretiek te krijgen maar om raad te vragen hee hou dit goed in gedachten

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 16 sep 2014 21:38

De vrijwilligers op dit forum zijn hier om mensen juridisch op weg te helpen, niet om uw lamentabele teksten te redigeren.
"sowieso" schrijf je zo.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 16 sep 2014 21:43

" het is toch mijn schult niet dat anderen niet hebben betaalt "
Niemand zegt dat het je schuld is dat anderen niet hebben betaald, maar blijkbaar heb je zelf niet betaald aangezien je in schuldbemiddeling zit.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mjkurt
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 17 sep 2014 21:07

mijn advocaat heeft mij bewezn dat het telkens betaald is

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 17 sep 2014 22:20

Maar een tandarts kan patiënten weigeren.
Dus als die zegt ik wil u nu niet als patiënt bent u geen patiënt er is geen opnameplicht hoor.

mjkurt
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 18 sep 2014 11:00

hoe maak ik dit dan hard ? wand als ik bel zeggen ze einde discusie en telefoon dicht

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 18 sep 2014 12:53

Noodsituatie? Was betrokkene in levensgevaar? Waarom is betrokkene niet naar een spoeddienst ziekenhuis gegaan?
Niets zegt dat tandarts dat niet aangegeven heeft.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 sep 2014 13:54

De tandarts is wel verplicht u door te verwijzen naar een collega, aangezien hij/zij u al heeft behandelt. Kwestie van de continuïteit van de zorg te garanderen.
Dat is uw interpretatie van artikel 113 en 114. Door het geld te vragen voor aan de behandeling te beginnen is mijn inziens de continuïteit ook verzekerd. Op dat moment is het de keuze van de patiënt om hier niet aan te voldoen.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 18 sep 2014 14:33

Raar, ik ken ook apothekers die bepaalde klanten weigeren te bedienen of medicatie te verschaffen.

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 18 sep 2014 16:33

"terug belde ik voor dringende hulp mijn tand is gebarsten en heb veel pijn" lijkt me niet levensbedreigend.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#13 , 27 sep 2014 10:47

Kurt,

Een aantal mutualiteiten beschikken over eigen poliklinieken waar dikwijls ok tandartsen actief zijn. Zij zijn specifiek opgericht om vanuit sociaal oogpunt gezondheidszorg te verstrekken. ga dus naar je mutualiteit, bespreek je probleem en bekijk waar er in jouw regio een polikliniek aanwezig is.
Tegelijk is het zo dat een gezondheidsverstrekker in een privé praktijk een vrij beroep is. Hij organiseert zijn werking grotendeels naar eigen inzichten. Werkt al dan niet geconventioneerd en bepaalt zelf zijn patiëntenbestand. u kan hem/haar niet dwingen u te behandelen op u voorwaarden en/of mogelijkheden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Medische Fouten”