Lelijk litteken na operatie

NatachaR
Topic Starter
Berichten: 1

Lelijk litteken na operatie

#1 , 18 jul 2014 21:38

In januari had ik een acute blinde darm ontsteking, waaraan ik direct geopereerd ben geweest. Ze hebben mijn darm geperforeerd waarvoor er 3 gaatjes nodig waren, 2 daarvan zijn al goed genezen en zie je bijna niet meer. De andere (links aan mijn buik) is precies naar binnen gegroeid waardoor het op een gat lijkt (zie foto). Hier heeft een paar dagen na mijn operatie een buis ingezeten, die ze er zo hebben uitgehaald zonder terug dicht te naaien. Ik heb hier veel complexen over gekregen.
Is er een mogelijkheid om mijn chirurg aan te klagen?

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 jul 2014 22:25

neen, dit is een iets minder mooi geheeld laparascopielitteken. Er zijn er die mooier helen, maar het kan ook erger. Dit hangt van verschillende zaken af. O.m. of het in een "mogelijke" huidplooi ligt (ja, in dit geval), of de opening nog een tijdje open is mozeten blijven voor de drainagebuis (ja, in dit geval) en of je gewoonweg moeilijk te helen weefsel hebt. Dit is dus niet 100% afhankelijk van de kunde van de chirurg. Je kan hem dus niet vervolgen. Maarre, complexen voor dit putje? Je kan dit nog laten esthetisch bijwerken als je ze zo ongelukkig van wordt, maar eerlijk gezegd, ik hoop van harte dat je nooit een keizersnee moet laten uitvoeren, want dat zijn meestal bobbelige ritssluitingen van jewelste...

axflow
Berichten: 41

#3 , 19 jul 2014 06:49

Het plaatsen van een buisje geeft altijd risico op infectie waardoor het interessanter is om het weefsel achteraf zichzelf te laten genezen. Dat er zekere littekenvorming is 'mogelijk' na het uithalen van een drain. Dat valt echter bij niemand te voorspellen. Een litteken na een operatie is nog altijd iets anders dan bijvoorbeeld het amputeren van het verkeerde been waar u de arts wel zou kunnen wijzen op zijn fouten en met recht een procedure zou kunnen voor starten. Persoonlijk vind ik het vrij laag om een arts aan te klagen die uiteindelijk de correcte handeling heeft gesteld om u te opereren en daarmee uw leven te redden. Off topic: was u enkele jaren terug voor hetzelfde geopereerd, dan had u nu een litteken op uw buik van uw navel tot beneden uw schaamlijn. De geneeskunde maakt veel vordering.

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”