2 klachten dkv en psyhiatrische instelling

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

2 klachten dkv en psyhiatrische instelling

#1 , 20 jun 2014 16:06

ik ben vorig jaar 40 dagen gecoloceerd vastgezetten de instelling ga ik niet noemen. Ik volgde toen dagtherapie omwille van mijn debressie en om te kunnen met de stress om te werken, en niet steeds naar de alcohol als vluchtmiddel te gebruiken maar daar andere dingen aan te leren zodat ik niet steeds alcohol gebruik.
Nu was ik 2 maand getrouwd mijn huwelijk liep niet goed door middel van vorige dingen die ik heb gedaan en 'ijn vrouw daar niet over kon. Ik heb de avond na mijn dagtherapie in een discussie met mij vrouw beland in voelde me toen echt niet goed, ik was echt mijzelf niet zat telkens maar het zelfde liedje te beluisteren zat zomaar voor mij uit te staren, mijn vrouw praatte wel tegen mij maar dit kon niet doordringen. Ze mogt zeker niet in de buurt van de tv komen omdat daar mijn muziek werd afgespeeld ik beschermde eigelijk de tv is echt raar maar nadien was gebleken dat ik in een psyhose zou hebben gezeten. Mijn vrouw is toen boos geworden ze is vertrokken naar haar ouders ik ben dan meteen ditect pillen beginnen nemen alles wat ik maar kon vinden heb ik ingeslikt voornamelijk veel antidepresiva en echt pillen die dat ik dacht als ik er veel vsn nam mijn leven zou stoppen. Ik ben daarop beginnen drinken voor de medicatie maar wat sneller te laten werken. Na 45min lag in in de zetel en geeft mijn schoonvader mijngevonden. Ambulance geeft mijn maag nog leeggepomp bij mij thuis nadien 2 dagen in coma gehouden voor te zien wat de medicatie met mij zou doen. Nadien heb ik 5 dagen in mijn psyhiatrische instelling gezeten maar op de gedwongen afdeling dan na 5 dagen moest ik voor de vrederechter komen en deze geeft mij naar huis laten gaan. De avond dat ik thuis was heb ik een 2 de poging ondernomen. Toen heb ik 40 dagen gecoloceerd vastgezeten.Daar ben ik terug wat normaal geworden wel in een psyhose geraakt ik zag dingen en hoorde dingen en voelde dingen die er totaal niet waren, toen ben ik echt bang geweest. Nadien hebben ze in die 40 dagen vele testen met mij gedaan door middel van vragen. Ik heb echt zonder overdrijven zeker 700 vragen ingevuld dit had dan betreking of ik een persoonlijkheidsstoornis had en of ik paranoie was ik het leven dien dingen dus.

Nunkomt het na mijn vertrek heb ik nooit geweten wat ze uiteindelijk vastgesteld hebben nooit geen medsih dossier gekregen waar in staat jij hebt dit, of wijnonderdvonde dit bij jou. Door middel van dit enkele weken geleden op te vrzgen heb ik 2 luttelige bladzijden gekregen waar wat bekopte informatie instaat, nu dan heb ik een brief gestuurd naar de instelling om mijn geheel medisch dossier in te mogen kijken, dit heb ik gisteren mogen doen. Nu hebben ze vastgesteld dat ik toen in een psyhose zat dat ik verschillende persoonlijkheidsstoornissen zou hebben maar ze schrijven dan dat verdere testen noodzakelijk zijn. Ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld, ik had dit nooit te weten gekomen als ik nooit,mijn medisxh dossier had ingekeken. Ik ben als sinds mijn 20 jaar thuis ik ben er nu 22. Word er binne enkele maanden 23, ik heb zeker psyhische klachten en nu dat ik eens volledig werd opgenomen en onderzocht heb ik nooit de betreffende informatie,gekregen. Kan zulke instellingen dit zomaar doen, ze doen testen met jou maar je krijgt nooit te horen wat er is uitgekomen, als ik dit zelf niet had nagezeten had ik dit nooit te weten gekomen. kan ik hier klacht tegen indienen. Ik heb er 40 dagen vertoefd ik vroeg na enkele weken ook zwaardere medicatie die heb ik nooit gekregen omdzt de behandelende arts mij te jong vond voor zwaardere antidepresiva. Het is pas na dat i, daar ben buitgekomen heb ik diezelfde dag nog naar mijn dokter geweest en heb ik zwaardere medicatie gekregen. Ik ben toen ik thuis was echt mijn klop gekregen en heb toen pas echt zwaar depressief geweest echt wenen om niks mij echt niet gelukkig voelen, toen de zwaardere medicatie kreeg begon ik mij beter te voelen. Deze medicatie neem ik tot vandaaf nog altijd. Ik vind dit zeer zware fouten van de instelling de zwaardere medicatie die ik niet kreeg kon ik nog door de vingers zien, maar nu komt er bij dat ik mss persoonlijkheidsstoornis zou hebben ( in mijn uitslag hadden ze het op borderline) maar ze durven wel schrijven verdere testen is noodzakelijk maar ik heb deze informatie nooit gekregen. Nu ik dit weet ga ik mij verder laten onderzoeken want ik zou opnieuw willen gaan werken maar aangepast werk dan , maar dan moet wel vastgesteld worden wat ik heb en kan ik zo mss terug iets van werk doen.






2de klacht ik ben verzeker bij DKV toen ik verzekert was was ik toen al 2 weken op die dagtherapie ik had wel gezegd dat ik dit deed maar mijn verzekeraar zij omdit niet te delen met dkv omdat ze anders moeilijk zouden kunnen doen. Nu mijn 40 dagen colocatie gepasseerd dit was in oktober tot 2december dat ik in colocatie zat. Alle paieren ingevuld voor de verzkering nu heb ik vorige week melding gekregen dat ik niets zal terugvorderen omdat dit al een bastaande ziekte was. Ik volgde dagtherapie voor met de stress om te kunnen en mijn tijden mijns depresieve buie niet naar alcohol te grijpen maar daar iets tegenovers te stellen. Nu blijkt dus dit ik een een psyhose zat maar dkv beweerd dus dat dit uit een bestzznde ziekte komt dat ik niet heb meegedeeld aan hun en daardoor niets terugvorder.

Een psyhose en depresieve buien zijn bij mijn weten nog 2 aparte dingen. Ik zij tegen dkv qls argument dat dit de 1 ste keer in heel mijn leven heb dat ik dit meemaak. Ik zei ook als ik nu therapie volgde voor mensen die een psyhose hadden begrijp ik jullie argument volledig want in die instelling bestond daar ook therapie voor, maar dit is niet het geval. Dit is de 1ste keer en dit staat los van mijn depresie het komt er mss wel uit voor. Maar zeker niet iedere mens die depresief is geeft ook psyhoses dus dit zijn 2 aperte dingen. Toch blijft DKV bij hun standpunt en vorder ik niets terug, ze zeggen zelf dit omdat ik dit niet op mijn formulier met betreffende aandoeningen heb geschreven dat ik een depressie heb, dat ik informatie heb achtergohouden en zou ikzelf heel mijn polis opnieuw moeten invullen en al mijn bestaande ziekten op moet noteren, en dat zou dan een nieuwe polis voor mij moet gemaakt worden. kan ik hier iets tegen doen of heb ik geen poot om op te staan. graag had ik iemands mening hierover gehad.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 11 sep 2014 19:26

Sorry dat ik het nu maar lees.

Ik denk dat u best eens met de sociale dienst van uw ziekenkas gaat praten en hen vraagt wat de beste wijze van reageren is.
Spreek ook met uw huisarts over therapie bij psychiater / psycholoog.

Borderliner is net die persoonlijkheidsstoornis die moeilijk te 'klasseren' is omdat elke persoon die hieraan lijdt een zeer verschillend 'patroon' vertoont. Net daarom is het zo moeilijk om te determineren en een goede diagnose te geven.

In mijn afstudeertijd was het zelfs niet opgenomen in de leerstof ...
Een borderliner letterlijk 'grens' vertoont nl kenmerken van de andere persoonlijkheidsstoornissen vandaar.

Of uw verzekering gelijk heeft kan u best ook via uw ziekenfonds navragen.

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”