Heeft arbeidsgeneesheer inzage op mijn medische dossier ZH

seip
Topic Starter
Berichten: 1

Heeft arbeidsgeneesheer inzage op mijn medische dossier ZH

#1 , 25 mei 2013 03:28

Hoi,
Ik ben thuis wegens een risico zangerschaap. Ik kreeg ziekte uitkering tot de officieel datum wanneer mijn zwangerschaap verloof mag beginnen. Mijn zwangerschaap was via ivf gezien mijn leeftijd ( 40j) en door de zware hehandeling kreeg ik ook depressie. Ik ben hiervoor in behandeling in hetzefde ziekenhuis.Gisteren tijdens echo control op 5 maanden merkte de gynae dat de hartje niet meer klopte. Ik was er kapot van een heel verdritig over Ik wacht nu thuis op spontaan miskraam te gebeuren, zo niet gaat ze in het ziekhuis het vruchtje weghalen. Ik heb mijn werkgever direct op de hoogte gebracht over de miskraam maar verzwijgen over de depressie. Ik had voor mijn ziekteverloof mondeling ( niks aangetekened) aan hem doorgegeven dat ik niet terug ging komen werken na mijn zwangerschaap verloof maar dat ik ging onslaag nemen. He heeft daarom al iemand in dienst aangenomen om mij te vervangen. Hij klonk echt niet blij van mijn mededeling dat ik wou terug komen werken . Maar voor mij kan het nu niet anders gezien de kosten van de ivf behandeling zo hoog zijn , kan in tijdens de volgende behandeling niet zonder werk. Mijn werknemer heeft al afspraak voor mij gemaakt met de arbeidsgeneesheer binnen 2 weken. Ik wil om financieel redenen terug gaan werken maar ik voel mij mentaal echt niet klaar voor. Ik wil over mijn depressie verzwijgen aan de arbeidsgeneesheer en mijn werkgever want ik vrees dat deze gaat gebruik worden om mij te ontslagen. Heeft aarbeidsgeneesheer recht op inzage op mijn medische dossier van het ziekenhuis waar dat ik werd behandeled? Hoe kan ik mij best beschermen tegen onslag en moest ik toch onslagen worden op medische reden, wat zijn hier de gevolgen van?

Badankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding