infectie na arthoscopie enkel

stroobants
Topic Starter
Berichten: 25

infectie na arthoscopie enkel

#1 , 15 okt 2012 14:08

Beste mensen na een arthroscopie van men enkel heb ik een e coli bacterie opgelopen.
Dit is een darm bacterie die normaal gezien dus NIETS te zoeken heeft in men enkelgewricht

Korte samenvatting van wat ik tot nu toe al heb meegemaakt.

Enkele maanden ben ik bij op consultatie geweest voor het vermoeden van een kraakbeen letsel thv talus li.
operatie was eind juni 2012

Na vijf dagen kon ik al vrij vlot stappen en de enkel belasten, na een week maak ik plots rilkoorts.
Opname op spoed naar huis verwezen met augmentin/os. 2dagen later terug enorme pijn aan de enkel
vermoeden van postoperatieve infectie enkel.
Uit de culturen kan men een E-coli bacterie afzonderen.

Verdere opname verpleegafdeling orthopedie en opstarten van antibiotica intraveneus via diep veneuze katheder.
Men enkel is daarna weeral operatief gespoeld


Na één maand in het ziekenhuis opgenomen te zijn lijkt de enkel gekalmeerd te zijn en zijn de infectieparameters bevredigend en mag ik het ziekenhuis verlaten.
Ondertussen blijf ik verder Ciproxine en Daldacine nemen.

Twee weken na men ontslag blijf ik mediaal een vochtcollectie behouden, na punctie blijkt daar nog E- coli bacterie in te zitten.
Waarvoor opname dagziekenhuis, om onder algemene chirurgie lokaal de wonde te draineren, spoelen. (ingreep nummer 3)

Nu blijf ik in de enkel pijnklachten behouden en heb ik een zeer beperkte beweeglijkheid van de enkel waarover ik me sterke zorgen maak.
Ronddraaiende bewegingen kan ik niet meer uitvoeren.

Verder ben ik van een pijnlijke enkel naar een invaliderende enkel gegaan.



Wat kan ik hier verder mee doen, en het ergste is dat ik zelf in dat ziekenhuis werk als operatie verpleegkundige :s.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 05 nov 2012 16:21

Beste

Indien u het slachtoffer bent van een medische fout, staan er u twee mogelijkheden open. U kan via de rechtbank gaan en dient in dat geval zelf een fout, uw schade en een oorzakelijk verband aan te tonen.

Daarnaast kan u sinds kort ook terecht bij het Fonds voor Medische ongevallen. Voorwaarde is wel dat de schade dateert van na 2 april 2010. Indien blijkt dat er een fout werd begaan, dan zal het Fonds de veroorzaker van de schade vragen deze te vergoeden. Indien u geen fout kan aantonen, dan zal het Fonds uw schade zelf vergoeden indien de schade een zekere ernst vertoont (25 % blijvende arbeidsongeschiktheid, minimaal 6 maanden tijdelijke arbeidsongeschiktheid of bijzonder zware schade).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”