Ingreep onder oog met litteken

thetruthhurts
Topic Starter
Berichten: 13

Ingreep onder oog met litteken

#1 , 20 jun 2012 17:52

Beste

Ongeveer vijf jaar geleden had ik een soort van zweer onder mijn oog dat steeds groter en groter werd. De dokter had toen aangeraden de zweer te laten wegsnijden. Tijdens het verwijderen van de zweer zat de dokter de hele tijd met zijn gsm te bellen d.m.v. zijn schouder als steun te gebruiken. Ik denk dat hij hierdoor veel onnauwkeuriger werk heeft geleverd en met dit lelijk blijvend letsel onder mijn oog wil ik een schadevergoeding eisen. Is dit mogelijk? Kan ik dit nog na die jaren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3038
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 jun 2012 21:57

in theorie ja


praktisch gezien zal u het verband tussen de schade en de oorzaak ervan dienen te bewijzen.


als de arts zegt niet gebeld te hebben, wat hij waarschijnlijk zal doen, ligt op kans op slagen ver onder het vriespunt en zal u dienen op te draaien voor alle kosten en riskeert u een vergoeding te moeten betalen voor roekeloos/tergend geding.

thetruthhurts
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 21 jun 2012 01:39

Als er in de gegevens van het ziekenhuis waar deze operatie uitgevoerd is het exacte tijdstip staat van de operatie kunnen er dan via Base , Mobistar of Proximus telefoonrekeningen opgevraagd worden van het nummer dat hij destijds gebruikt heeft? Tot hoever kan ik vragen onderzoek te voeren ?

Reclame

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 jun 2012 12:12

Na 5 jaar ?????

Franciscus
Berichten: 38678

#5 , 21 jun 2012 12:14

Standaard MAG er niet met een GSM worden gewerkt binnen een ziekenhuis.
En dan nog zal U moeten bewijzen dat de GSM in het ziekenhuis is gebruikt?

Indien u geen strafprocedure opstart zal parket niets doen.
U kan altijd via OR een procedure opstarten maar waarvoor... slagen en verwondingen? Wat is de verjaringstermijn hiervan?
Bij mijn weten max 5 jaar.
Wat hebt u getekend bij het aangaan van de operatie?

PS en was u niet verdoofd??

thetruthhurts
Topic Starter
Berichten: 13

#6 , 22 jun 2012 04:47

Hey Franciscus
Bedankt en ook alle anderen om te reageren. Ik was verdoofd en dit is dit is 4-5 jaar geleden.
Het uitsnijden van het etter in het oog gebeurde terwijl hij aan het telefoneren was.

Terug naar “Medische Fouten”