Fout door de zoon van een chirurg

maxipaxi
Topic Starter

Fout door de zoon van een chirurg

#1 , 12 dec 2011 14:34

Hallo iedereen,

ik ben een eerste jaarstudent verzekeringen en ik zit namelijk vast met een vraagstuk. Zijn momenteel bezig met WLVO en het vraagstuk is als volgt:

Chirurg Sneyers heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De zoon van chirurg Sneyers - die eveneens chirurg is - werkt ook in de praktijk van zijn vader. Wanneer vader Sneyers overlijdt aan een hartaanval, maakt zoon Sneyers - totaal overmand door emoties ten gevolge van het overlijden van zijn vader - een kapitale fout: hij amputeert het foute been van een patiënt. Zoon Sneyers gaat ervan uit dat de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van vader wel zal tussenkomen. Heeft zoon Sneyers gelijk?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2011 15:14

Is het niet de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar het antwoord in vakliteratuur, de bibliotheek van de unief, enz... , en dit niet op een forum komt vragen? Wat is dat met die studenten tegenwoordig?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

maxipaxi
Topic Starter

#3 , 12 dec 2011 15:35

Is het niet de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar het antwoord in vakliteratuur, de bibliotheek van de unief, enz... , en dit niet op een forum komt vragen? Wat is dat met die studenten tegenwoordig?
Ja.. bedankt voor uw zinnige bijdrage :roll: Typisch mensen met een bekrompen geest die het antwoord niet weten en het dan maar snel willen maskeren met een vorm van commentaar om hun eigen tekortkomingen niet onder ogen te moeten zien. Trouwens welk deel van mijn post insinueert dat ik geen opzoekingswerk doe?? Heb hier momenteel 3 boeken open liggen die ik al van 11u aan het lezen ben. Ik dacht gewoon dat de bedoeling van een forum zoals dit was om elkaar een beetje te helpen. Blijkbaar vergist..

Ik geef u 1 advies mee. Als u niets zinnig te zeggen heeft kunt u maar beter zwijgen. Kwestie van andere de moeite te besparen van uw belachelijke opmerkingen te lezen.

PS: Een bezoek aan de bibliotheek van de unief zou echt fantastisch zijn.. Moest ik niet in een rolstoel zitten en 2u op de bus moeten doorbrengen om nog maar tot aan de voordeur te raken

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 12 dec 2011 15:42

Het is een domme vraag.
Het enige correcte antwoord is: "Zonder de gedetailleerde inhoud van de polis te kennen kan de vraag niet beantwoord worden."
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 12 dec 2011 15:50

De bedoeling van dit forum is nog steeds te functioneren als adviespunt voor reële problemen waarmee gebruikers worden geconfronteerd, niet als alternatief opzoekingscentrum voor studenten zodat deze hun taken door anderen kunnen laten oplossen. De posters op dit forum zijn allen vrijwilligers, waaraan wilt u dat ze hun tijd spenderen: het opzoekingswerk ipv studenten te verrichten of diezelfde tijd gebruiken om derden met een echt probleem effectief verder te helpen.

Studeren houdt in op zelfstandige wijze informatie leren vinden, verwerken en beheren, niet dit aan derden uit te besteden.

Scheldtirades omdat aan gemakzucht niet wordt tegemoetgekomen of omdat uit uw vraagstelling de oorsprong overduidelijk blijkt, horen hier eveneens niet thuis. Doch misschien kan u dat wel in het antwoord verwerken aan de lesgever wiens bekrompen geest geen rekening met uw verplicht in te willigen wensen lijkt te houden. Ik kan verzekeren dat hij met een dergelijk antwoord wel rekening zal houden...

Kort, als U niets zinnigs te vragen hebt, uitgenomen de zoektocht naar vrijwilligers om uw werk voor u te doen, kan u beter zelf maar zwijgen en naar andere fora verhuizen. Een beetje basisstudent met een minimum aan gezond verstand zou begonnen zijn met de polis na te kijken op afstanden van verhaal bedingen.

Terug naar “Medische Fouten”