"Gesteriliseerd en toch zwanger? Het kan!"

Studenterechten
Topic Starter
Berichten: 2

"Gesteriliseerd en toch zwanger? Het kan!"

#1 , 03 nov 2011 12:51

Hallo,

ik ben een studente rechten, 3e bac en voor het seminarie gezondheidsrecht moeten wij dit jaar een paper schrijven.
Wij kregen bij het eerste college een hele reeks van artikels die met gezondheidsrecht verband houden en hieruit hebben we 1 onderwerp moeten kiezen. Zoals de titel van dit topic hier al laat vermoeden, heb ik als onderwerp gesteriliseerd zijn en toch zwanger worden.

Nu is onze eerste opdracht dat we bij dit onderwerp 3 tot 5 rechtsvragen moeten bedenken waarrond de paper dan moet geschreven worden.
Mijn eerste rechtsvraag gaat erover of er hier sprake kan zijn van een medische fout en of er bijgevolg medische aansprakelijkheid met evt bijhorende schadevergoeding mogelijk is.
Het probleem is nu dat ik niet verder kom dan deze ene vraag terwijl we er toch minstens 3 en maximum 5 moeten hebben.

Nu had ik gehoopt om hier eventueel wat goede suggesties te kunnen lezen die mij wat op gang kunnen helpen!

Alvast heel erg bedankt! :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willby
Berichten: 40

#2 , 03 nov 2011 15:42

Alles hangt ervan af wie gesteriliseerd is. Is het de man, dan wordt de raad gegeven om toch nog minstens een 6 tal weken op te letten. Dat is ook de reden waarom men na die periode een spermastaal moet binnen brengen ter controle. Als dat in orde is en de vrouw raakt toch zwanger??????? str..t aan de knikker. Ben zelf gestriliseerd daarom weet ik het. Bij de vrouw.. zou kunnen met een buiten baarmoedrlijke zwangerschap. Is zeldzaam maar gebeurd.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 06 nov 2011 22:19