medisch dossier

nikky
Topic Starter
Berichten: 1

medisch dossier

#1 , 26 jan 2011 15:28

Hoi,

Ik heb een bizar verhaal.

Ik heb in 2009 een keizersnede ondergaan van een flinke zoon.
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis werd zoals gewoonlijk bij iedereen een medisch dossier opgemaakt.

Op een gegeven moment kwam er een verpleegster bij op de kamer die me kwam vragen of mijn medisch dossier hier eventueel lag, Blijkbaar was die zoek.
Ik vond dit niet kunnen en vroeg aan de hoofdverpleegster of dit zomaar kan.
Die wist ze rap te vertellen dat het dossier terug op zijn plaats stak, dus geen probleem.

Tot december 2010;

Kreeg ik telefoon van de persoon die mijn medisch dosier in bezit had;
Ik vroeg hem dan ook om dit onmiddelijk op te sturen naar mijn adres omdat dit niet kon.
Hij beweerde dat hij er niks mee te maken had, dat zijn vriendin dit had meegenomen vn op het werk ( ziekenhuis)
Ik heb het toegestuurd gekregen aangetekend dan wel, maar wie het mij heeft opgestuurd weet ik nie.
Hij wou zich niet kenbaar maken;
Ik heb het ziekenhuis op de hoogte gebracht, die zei, neem contact op met de onbudsdienst.
Dat was hun verhaal . Mijn privcie is wel geschonden.
Mijn vraag is : ik heb dit dossier en wat kan ik daarmee aanvangen

mvg nikky

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 jan 2011 23:00

Diefstal ... huisdiefstal door iemand van het ziekenhuis....
Gelet op de feiten misschien aangifte bij politie --- bij de ombudsdienst ziekenhuis
Het dossier zelf ofwel teruggeven aan ziekenhuis ofwel aan uw huisarts.
Gezien aangetekend is een nr van de zending gekend en dus kan politie ook de afzender krijgen ( u niet) dan kan men naar ziekenhuis en dan namen gaan vergelijken - nakijken ... dan zal er wel een band uitkomen met diegene die dossier heeft meegenomen.
Heeft het misschien nog gedaan...
Ook kreeg telefoon is nu nog zeker opvraagbaar wie er gebeld heeft ( via politie onderzoeksrechter)
PS politie heeft uw dossier 'op zich' niet nodig zal in een gesealde omslag worden gestoken tot beslissing waar het moet blijven.

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”