vertrouwelijk

Elfje
Topic Starter
Berichten: 43

vertrouwelijk

#1 , 07 nov 2010 22:27

Hallo !

Dit onderwerp is toch wel wat ingewikkeld maar weet eigenlijk ook niet waar te plaatsen.
Ik wil de dokter ook absoluut geen fout aanwijzen ,want het is een zeer goede.

Verleden week op ziekte gezet door dokter wegens depressief ( ben al een tijdje werkloos ,vind geen werk en wat familliale problemen ).
Tijdens de consultatie zegde de dokter me een tijd op ziekte te zetten om tot rust te komen.
Eigenlijk verder nietveel aandacht aan besteed en de einddatum is mij niet gezegd geweest dacht ik .
Toen ik vertrok ben ik nog naar terug naar binnen gelopen omdat ik vertrouwelijk vergeten was laten in te vullen .
Secretaressen heeft dokter gevraagd of ze dit mocht invullen en heeft dit ingevuld .

Maar nu komt het .

Dokter heeft dus een ziektebriefje geschreven en er staat een einddatum op die ik niet kan lezen vanwege het doktersgeschrift .
Wel een foutje van mij , want heb pas de dag nadien het briefje gelezen .
Even nadien heeft secretaresse vertrouwelijk opgemaakt , maar heeft hier geen einddatum ingevuld al dan niet in opdracht van dokter , maar denk van wel omdat ze toch met hem heeft overlegd.
Ik heb de dokter proberen te bereiken over de einddatum van ziektebriefje maar deze is twee weken in verlof .

Daar ik onder begeleiding sta ( werkloosheid) moet ik ziektebriefje inleveren .

Nu is mijn vraag.

Moet er geen einddatum op een vertrouwelijk staan indien er een einddatum op ziektebriefje staat ?
Misschien ook dat dokter toch achteraf tegen secretaresse heeft gezegd toch maar geen einddatum in te vullen op vertrouwelijk .

Wat moet ik nu melden bij de werkloosheidsbegeleiding.

Op vertrouwelijk staat geen einddatum , ziektebriefje wel.

Indien dokter toch voorheeft mij op ziekte te laten staan tot adviserend geneesheer mij oproept , wat moet ik dan doen met mijn werkloosheidsbegeleidingsdienst ?

Rare situatie die mij mischien nog problemen kan bezorgen .

Graag raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 nov 2010 07:23

zolang je op de ziekenbond staat en door hen er nog niet afgesmeten bent, blijf je ziek en hoef je je niks aan te trekken van de VDAB/FOREM/ACTIRIS

Elfje
Topic Starter
Berichten: 43

#3 , 08 nov 2010 09:30

Ja dat is het hem nu net .

Ik stel mij de vraag of ik rekening moet houden met die vertrouwelijk ( waar geen einddatum opstaat ) of met het ziektebriefje van de dokter ( slecht leesbare einddatum ) om niet in de problemen te komen met bvb vdab of ziektekas ?

Zodus als dit het laatste is moet ik gewoon afwachten tot de adviserend geneesheer mij oproept en verder beslist , of ikzelf of mijn dokter belist dat ik terug kan gaan werken ( nog voor de adviserend geneesheer mij oproept ) ?

Dank U !

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 10 nov 2010 18:51

Aan de dokter vragenn dit recht te zetten als hij terug uit verlof is.
Het invullen door iemand anders (kan) valsheid in geschriften zijn gezien geen dokter

neogoa
Berichten: 130

#5 , 26 nov 2010 08:33

Misschien een nieuwe dokter raadplegen?

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#6 , 30 nov 2010 16:04

Kan niemand lezen wat de dokter op het briefje heeft geschreven? Er moet toch iemand wijzer uit worden.
De vertrouwelijk, voor zover mijn ervaringen daarmee hoeft niet per se een einddatum te hebben, omdat je bij aanvang van het werk toch binnen de 24 uur een nieuwe vertrouwelijk aan het ziekenfonds moet sturen dat je terug aan het werk bent.

Gewoon beide documenten doorspelen en zodra dokter terug is gaan vragen welke datum dat is.

Terug naar “Medische Fouten”