Heupprothese te lang!

jane
Topic Starter
Berichten: 5

Heupprothese te lang!

#1 , 03 okt 2006 14:31

Ik ben 4 maanden geleden geopereerd aan mijn linkerheup, nu blijkt dat de heupprothese (stok) een 2 tal cm te lang is! Met al de problemen van dien, ontstekingen in het bekken en overal ondraagelijke pijn, voeten, rug, knieen,enz...doordat ik scheef loop!!!
Nu moet ik voor de rest van mijn leven onder mijn rechterschoenen, pantoffels en noem maar op, een verhoging laten plaatsen, wat niet goedkoop is en dat ik nergens die kosten kan verhalen!
Kan iemand mij zeggen wat ik daar kan aan doen, is er verhaal mogelijk???
Ik voel me wel voor de rest van mijn leven gestraft!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 okt 2006 05:59

Art.39.? 1...De ziekenfondsen en de landsbonden kunnen in rechte optreden ter verdediging van de individuele rechten van hun leden mits het uitdrukkelijk akkoord van het betrokken lid...welke voortvloeien uit de overeenkomsten en akkoorden bedoeld in titel III, hoofdstuk V, van voornoemde geco?rdineerde wet van 14 juli 1994, en uit artikel 52 van de wet van 14 februari 1961 voor economische expansie, sociale vooruitgang en financieel herstel.? 2. Het optreden van de ziekenfondsen en van de landsbonden doet geen afbreuk aan de rechten van de leden en de personen te hunnen laste om zelf de zaak aanhangig te maken of in het geding tussen te komen.(Wet Ziekenfondsen 6 augustus 1990)

U kan dus TEVENS klacht neerleggen bij uw ziekenfonds.

Art.1382.Elke daad van de mens,waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt,verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan,deze te vergoeden.(Burgerlijk Wetboek).

INDIEN u fout,schade en oorzakelijk verband tussen beide kan BEWIJZEN,dan kan u zich ook tot de burgerlijke rechter wenden,al was het maar om een provisionele schadevergoeding te eisen.

Art.420.Indien het gebrek aan voorzichtigheid of voorzorg alleen slagen of verwondingen ten gevolge heeft,wordt de schuldige gestraft met (wanbedrijf)(Strafwetboek).

Wanneer een geneesheer zich niet gedraagt volgens de specifieke zorgvuldigheidsregels van zijn beroep,kan dit de uitwendige oorzaak vormen,die letsels veroorzaakt en onopzettelijke slagen en verwondingen oplevert,(Cass. 23 januari 1991,R.G.A.R. 1992,nr.11.940,noot HENNAU-HUBLET,C.).

INDIEN die ONZORGVULDIGHEID letsel veroorzaakt heeft,dan kan u ten slotte ook strafklacht neerleggen bij de politie of rechtstreeks bij de procureur des Konings.

Zie ook http://www.medischeexpertise.be/ en http://www.medischfalen.be/index2.htm

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”