adviserend geneesheer

Tirolus
Topic Starter
Berichten: 20

adviserend geneesheer

#1 , 18 nov 2009 17:51

Hallo.

Vrouw was al een tijdje werkloos .
Dit was al een klap voor haar enkele weken geleden krijgt ze opnieuw slecht nieuws ( familliale omstandigheden ) .

Hierdoor raakt ze in een depressie maar wil nog niet direct naar huisdokter omdat ze dit zelf wil verwerken .

Maar dan begint de vdab haar op te roepen , dit noem ik nimmer begeleiden naar en job toe , maar pesten en dreigen .

VDAB heeft geen oor naar haar probleem en maant haar aan om dan maar op ziekenkast te gaan .

Vrouw gaat dan toch naar huisarts en deze verklaard haar wegens ernstige depressie werkonbekwaam .

Na 6 weken word ze opgeroepen door de adviserend geneesheer en deze kegelt haar van ziekte af en zegt dat ze maar terug moet gaan stempelen .


Vrouw had brief bij van huisarts voor adviserend geneesheer.

Man heeft de brief nog niet ingekeken en zelfs geen vragen gesteld over haar depressie en haar symptonen.

Ik snap niet hoe zo'n geneesheer zo snel kan oordelen in tegenstrijd met de huisarts dat mijn vrouw depressief is of niet .

Wanneer ze thuis in een stoel zit beeft ze van de medicijnen .

Ik heb het gevoel dat de adviserend geneesheer niet gehandeld heeft op medische , maar eerder heeft gehandeld omdat ze werkloos was voor haar ziekte .

Ik heb de indruk dat de advsierend geneesheer de bal doorspeelt naar de vdab zodat het riziv geen uitkeringen meer moet doen .

Een schande vind ik dit.

Mijn vrouw moet zich in depressieve toestand terug gaan laten onderwerpen aan het zogezegd begeleiden naar de arbeidsmark toe .

Mijn vrouw is van goede wil en wil zo snel mogelijk genezen zijn om terug te kunnen gaan werken als ze werk vind , maar de huisarts zegt dat ze eerst moet genezen zijn .

Huisarts zegt ook dat beroep aantekenen veel geld kost en niet tot het winnen van de zaak zal leiden .

Wat kan ik doen ?

Zou ik toch beroep aantekenen ?

We overwegen desnoods van ziketverzekering te wisselen , maar kan mijn vrouw na deze uitspraak bij die andere ziketekast terug op zikete gaan ?

Wie heeft al een sberoep aangetekent tegen deze wanpraktijken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Melanie1980
Berichten: 8

#2 , 15 sep 2011 23:32

Belgische maffia , zie mijn topic

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 33&t=32113" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe is het afgelopen ?

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 16 sep 2011 10:25

Als ik goed kan lezen is uw echtgenote door VDAB uitgenodigd maar gaat ze niet in op de voorstellen.
Dit terwijl ze op dat ogenblik GEEN doktersattest heeft.
Dit doktersattest pas voor de periode daarna kan inbrengen?

Reclame

vdabfobie
Berichten: 2

#4 , 21 okt 2013 15:47

Ik heb al 3 jaar depressief en vermoedelijk CVS
Oorzaak : VDAB-pesterijen
Half jaar op ziekenkas geweest via huisarts, psychiater gezocht en diens pillen opgegeten, maar nooit papieren van psychiater
Ziekenfonds zegt geen papier van psychiater, dus terug naar VDAB
VDAB maakt procedure dat ik niet meer opgeroepen wordt want depressief
CVS onderzoek op Gasthuisberg : CVS kan niet worden bevestigd met als reden zware depressie, maar geen papieren
Recent terug op ziekenkas via andere psychiater

Ik zoek hulp van advokaten en lotgevallen om samen te procederen
Mijn email vdabfobie AT telenet DOT be

Terug naar “Medische Fouten”