Fistel

Loena
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fistel

#1 , 12 mar 2021 13:58

Beste iedereen,

In 2019 moet mijn baarmoeder verwijderd worden door een “slechte zwangerschap”. Tijdens die verwijdering hebben de chirurg mijn blaas geraakt waardoor ik een vescio-vaginale fistel hebt. Ik ben tot nu toe al 2 keer geopereerd in het UZ ziekenhuis en die hadden zo goed als opgegeven en het advies gegeven dat ik moest gaan denken aan een stoma. Ik heb er toen voor gekozen om een second opinie te doen in X. Ik heb mij al laten opereren in X en heb nog altijd urine verlies. Tijdens mijn operatie in X heb ik een ruggenprik en dus was ik wakker. Midden in de operatie kreeg ik ineens hoog in mijn buik zo een ontzettend pijn (leek net weeën). Sinds dien heb ik nog altijd die zelfde pijn zo een 3 x per week. Verschillende foto’s gemaakt en die weten nog altijd niet wat de pijn is. Nu mijn vraag is ik heb van 06-2019 tot heden zoveel kosten moeten maken. Kan ik een poging wagen voor medische ongevallen of heeft dit geen nut? Ik ben zelf nog heel jong en deze situatie weegt heel veel op mij.
Alvast bedankt

Namen uit bericht gehaald - JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2496
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2021 15:14

Beste TS,

U kunt zeker een dossier laten opmaken voor uw medische problemen.
Eerst contact nemen met uw mutualiteit en hun juridische dienst.
Uw volledige dossier samenstellen van de verschillende ziekenhuizen, verslagen van onderzoeken, dokters,
operaties en alles wat tot op heden heeft plaats gehad.
Is een hele klus en stuit bij de medici dikwijls op enige tegenwerking. Ook in verband met het verkrijgen van de operatie verslagen.

Daarna een compleet dossier laten samenstellen door de mutualiteit en hun juridische dienst en sociale dienst.

Deze zullen dan een dossier laten openen bij het FMO FONDS VOOR MEDISCHE ONGEVALLEN
TERVURENLAAN 211 11050 BRUSSEL TEL. 02/8942144


Alle verslagen verzamelen van alle testen, vaststellingen .....


Ik kan u verzekeren dat u wel enkele jaren onderweg zult zijn. Ik zelf ben al 6.5 jaar bezig met een dossier van een familielidje.
Maar ik ben geen opgever.

Het is erg om te zeggen dat die diensten het zo lang trekken, en manipuleren tot dat uzelf opgeeft.
Het FMO is echt tergend traag tot het ongelofelijke toe.

Zeker ook de operatieverslagen opvragen bij de ziekenhuizen ( wettelijk verplicht om te geven, maar zult hard moeten aandringen ).
Dokters en professoren, ziekenhuizen staan erg wantrouwig tegenover zulke feiten ( bang voor klacht wegens medische fouten, kunnen zij missen
als kiespijn ).

Maar om direct op uw vraag te antwoorden : JA en eerste stappen dossier samenstellen en mutualiteit.

Ik wens u veel succes en geduld en doorzetting.
Voor uw medische problemen wens ik u snel beterschap.

LYNX XX
Berichten: 2496
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2021 16:08

https://www.health.belgium.be/nl/gezond ... tenrechten

https://www.vlaanderen.be/uw-rechten-als-patient

Bij contactnamen bij ziekenhuizen : neem ook contact op met hun OMBUDSDIENST EN SOCIALE DIENST,
deze mensen kunnen u helpen om dossiers en gegevens te bekomen van de betrokken interne diensten en medici.
Vraag er ook uw patiëntendossier op ( is wettelijk te verstrekken ).
Ook uw medisch dossier bij de huisarts.

Reclame


Loena
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mar 2021 23:08

Super bedankt voor het snelle reacties en vooral nuttige reacties, waar ik zeker mee verder kan. Ik zal dan nu ook het nodige doen en zeker niet opgeven☺️

Terug naar “Medische Fouten”