onbetaalbare ziekenhuisfactuur door smerig streek ex-man

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

onbetaalbare ziekenhuisfactuur door smerig streek ex-man

#1 , 06 aug 2008 07:53

Mijn moeder en vader zijn al jaren gescheiden. na de scheiding is mijn vader haar blijven pesten op een sluwe manier. ze heeft een tijdje gedronken, mijn vader is daar op uitgekomen en heeft haar in de psychiatrie gestoken. De psychiater van dienst was een goeie vriend van hem die niet met haar kinderen wilde praten maar wel met hem ( dus haar ex man)
zelf is ze een passieve angstige persoon die het allemaal zomaar laat gebeuren.
wat is er nu gebeurd? mijn moeder heeft een goeie hospitalisatieverzekering bij DKV.
maar onder druk van mijn vader heeft de psychiater op papier gezet: alcoholisme! daardoor komt de verzekering niet tussen en moet zij 7000 euro zelf betalen.

Mijn moeder is al meerdere malen opgenomen geweest, zelfs voor langere perioden dan die keer, maar die keren waren de kosten hooguit enkele 100 euros door haar hospitalisatie.

Hij heeft intussen ook bewindvoering aangevraagd omdat hij weet dat ze in schulden zal komen daar zij die rekening niet kan betalen.

is hier echt niets aan te doen?

mijn vader betaalde lange tijd geen alimentatie (moeder te angstig om ertegen in te gaan) en nu dit.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding