Hersenschade veroorzaakt door medicatie

Artekol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hersenschade veroorzaakt door medicatie

#1 , 08 jan 2020 19:02

Een jaar geleden heb ik antipsychotica genomen maar dat draaide uit in een tardive dyskinesia aanval, gelukkig was dit na een nacht slapen weg maar in de meeste gevallen draait dit uit tot permanente schade. Hoe en tegen wie span ik best de rechtzaak aan, de geneesheer of medicatiefabrikant?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 08 jan 2020 20:27

Kan u onomstotelijk bewijzen -niet beweren dus- dat

- er een fout gemaakt is
- er schade is
- er een oorzakelijk verband is tussen die fout en de schade

:?:

In elk ander geval is naar de rechtbank stappen pure geldverspilling ...


Anti-psychotica worden massaal toegediend in Belgische zieken- en rusthuizen.
Zelfs zonder goede reden.
Zelfs ondanks tegenindicaties.

Dat is vechten tegen windmolens langs de bierkaai ...

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 jan 2020 21:54

u heeft een bijwerking gehad van een bepaalde medicatie

als men u die bepaalde medicatie had blijven geven na de aanval of weet had dat u daar bijwerking van kreeg dan pas zou men een klacht kunnen indienen

als dat de eerste keer was dat u die bepaalde medicatie kreeg en u heeft daar voor de eerste keer bijwerkingen van is er geen enkele juridische grond waarop u iemand aansprakelijk zou kunnen stellen

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2020 22:37

Een jaar geleden heb ik antipsychotica genomen maar dat draaide uit in een tardive dyskinesia aanval, gelukkig was dit na een nacht slapen weg maar in de meeste gevallen draait dit uit tot permanente schade. Hoe en tegen wie span ik best de rechtzaak aan, de geneesheer of medicatiefabrikant?
Ik heb in het verleden op bepaalde forums gedurende vele jaren gediscussieerd (wat ik nu niet meer doe omdat ik te oud ben geworden) over de schadelijke gevolgen van zowel antipsychotica als antidepressiva en over de gevaren van de moderne medische geneeskunde in het algemeen. Voornoemde middelen zal ik nooit slikken, temeer omdat ik door het verzamelen van wetenschappelijke artikelen precies goed op de hoogte ben van de schadelijke effecten ervan.
.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 09 jan 2020 10:01

..... dat draaide uit in een tardive dyskinesia aanval, gelukkig was dit na een nacht slapen weg maar in de meeste gevallen draait dit uit tot permanente schade...
Tardieve dyskinesie is niet "eventjes een aanval", het duurt weken tot jaren voor dit over is. Normaal is het blijvend. Het lijkt me sterk dat u "een aanval" ervan gehad hebt, en dat dit nu over is. Wie heeft die diagnose gesteld? Uzelf? Dokter Google?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Medische Fouten”