Ontslagen na professionele fout t.g.v medische fout

Benley
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslagen na professionele fout t.g.v medische fout

#1 , 11 mar 2023 05:13

Dag iedereen

Graag jullie advies

In de zomer 2021 werd ik slachtoffer van een medische fout tijdens bevalling. Ik was toen zeer angstig, maar had mijn handen vol met een newborn + borstvoeding waardoor ik geen psychologische hulp heb gezocht. In januari heb ik mijn werk hervat als leidinggevende binnen de apotheeksector. In het begin ging dit nog goed, maar na enkele maanden voelde ik altijd angstig en paniekaanvallen. Desondanks ben ik blijven werken en niet in ziekte gegaan ( ik dacht ooh mijn verantwoordelijkheden de wachten...). In oktober heb ik 3 weken intensieve psychotherapie gevolgd en in december 2022 kreeg ik onverwacht bezoek van de management met de beeindiging van mijn arbeidsovereenkomst vanwege mijn professionele tekortkomingen. Nu heb ik mijn opzeg gekregen en in juni 2023 verwacht ik een tweede kind. Ik heb heel wat zwangerschapsklachten die mij weerhouden om iets te doen. Nu vroeg ik mij af:

Heeft het zin om werkloosheidsuitkering aan te vragen voor maart/april/mei? Of zou ik best ineens in ziekteverlof gaan gezien de zwangerschap+ zwangerschapsverlof?

Op mijn C4 staat professionele fout, hoe zwaarwichtig is dit? Kan ik mijn rechten verliezen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2023 20:07

Wanneer loopt uw opzegperiode af? Heeft u zich laten inschrijven als werkzoekende? Heeft u een aangifte van ziekte ingeleid bij uw ziekenfonds? In elk geval neem onmiddellijk contact op met de sociale dienst van uw ziekenfonds en uw vakbond.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”