Vermoedelijk zwartwerk chirurg

Dimitrilev
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vermoedelijk zwartwerk chirurg

#1 , 31 jan 2023 16:25

Hallo

Op 2 december 2022 liet ik een oorlelcorrectie uitvoeren bij een plastisch chirurg.
De afgesproken prijs was €500.

Echter kreeg ik meteen na de ingreep een brief mee, met de vraag €500 te storten naar de rekening van de chirurg. Geen mededeling, geen roze strook, gewoon een uitgetypt briefje.

Ik belde het ziekenhuis, en zij zeiden dat er in hun systeem geen openstaande facturen staan.

Ik heb toen de ombudsdienst gemaild maar geen antwoord gekregen.

De ingreep is ook niet goed gelukt. Nu heb ik 2 verschillende oorlellen.

Wat doe ik hier best mee?

Ik wil geen factuur betalen die niet officieel is, en ben niet akkoord het volledige bedrag te betalen.

Tips welkom!
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 31 jan 2023 17:31

Zolang er geen factuur is, hoeft u niet te betalen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 31 jan 2023 20:04

Is al van alle tijden. Toen ik in 1980 een kleine ingreep diende te ondergaan, moest ik VOOR de ingreep bij de chirurg thuis een bepaald bedrag gaan afgeven (zonder ontvangstbewijs) Het saldo werd via het ziekenhuis dan op normale wijze in rekening gebracht.

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2023 21:26

Hallo

Op 2 december 2022 liet ik een oorlelcorrectie uitvoeren bij een plastisch chirurg.
De afgesproken prijs was €500.

Echter kreeg ik meteen na de ingreep een brief mee, met de vraag €500 te storten naar de rekening van de chirurg. Geen mededeling, geen roze strook, gewoon een uitgetypt briefje.

Ik belde het ziekenhuis, en zij zeiden dat er in hun systeem geen openstaande facturen staan.

Ik heb toen de ombudsdienst gemaild maar geen antwoord gekregen.

De ingreep is ook niet goed gelukt. Nu heb ik 2 verschillende oorlellen.

Wat doe ik hier best mee?

Ik wil geen factuur betalen die niet officieel is, en ben niet akkoord het volledige bedrag te betalen.

Tips welkom!
Alvast bedankt!
Je moet pas betalen na ontvangst van het gevraagde bewijsstuk met de daarop alle verplichte vermeldingen (GVU-wet en WER).

Bovendien kan u in principe de betaling voor de ingreep betwisten als u van oordeel bent dat de prestatie onzorgvuldig is uitgevoerd (exceptie van niet-uitvoering opwerpen).
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2023 08:59

Hallo

Op 2 december 2022 liet ik een oorlelcorrectie uitvoeren bij een plastisch chirurg.
De afgesproken prijs was €500.

Echter kreeg ik meteen na de ingreep een brief mee, met de vraag €500 te storten naar de rekening van de chirurg. Geen mededeling, geen roze strook, gewoon een uitgetypt briefje.

Ik belde het ziekenhuis, en zij zeiden dat er in hun systeem geen openstaande facturen staan.

Ik heb toen de ombudsdienst gemaild maar geen antwoord gekregen.

De ingreep is ook niet goed gelukt. Nu heb ik 2 verschillende oorlellen.

Wat doe ik hier best mee?

Ik wil geen factuur betalen die niet officieel is, en ben niet akkoord het volledige bedrag te betalen.

Tips welkom!
Alvast bedankt!
In principe zou u reactie moeten krijgen van de ombudsdienst. Maar verwacht hier niet te veel van, want dergelijke diensten zijn een wassen neus, lees: die vegen alleen maar de eigen stal schoon, gezien ze in loondienst werken van het ziekenhuis. Want wellicht kent u het spreekwoord wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 01 feb 2023 11:10

als het bedrag OP een rekening betaald werd, zal het mi. wel officieel zijn.

lukasi
Berichten: 1139

#7 , 01 feb 2023 11:19

neen dat is geen garantie.
Er kunnen steeds betalingen ( zwart ) gebeuren op een priverekening of rekening van de echtgenote of ergens op de kaaimaneilanden.
Enkel een factuur is een bewijs dat dit officieel is.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 feb 2023 17:10

U kan zich best tot uw ziekenfonds wenden. Zij kunnen u hierin bijstaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 01 feb 2023 21:53

Voor de meeste plastische ingrepen bestaan er geen "officiële" rekeningen/documenten.
Dus een gewone factuur volstaat.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Medische Fouten”