Domicilie

80081816165
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie

#1 , 24 feb 2019 18:22

Ik heb enkele vragen omtrent domicilie.
Mijn vriendin verblijft momenteel in een vakantiehuis ter afwachting om in een huurhuis te kunnen trekken. Ze heeft een dochter ten laste. Ze zou haar domicilie adres bij mij willen zetten. Ik heb er mijn domicilie als alleenstaande, mijn dochters verblijven er de helft van de tijd maar zijn er niet gedomicilieerd.
Indien mijn vriendin haar domicilie bij komt te staan, heeft dit gevolgen naar de verhuurder toe? Ik bedoel worden de huisbazen hiervan op de hoogte gebracht door instanties en heeft dit gevolgen voor hen? Heeft die domiciliewijziging impact op nog andere zaken, bvb. belastingen e.d.? Waar moeten we rekening mee houden? Wat als ik in de toekomst dan ook één van mijn twee dochters ten laste neem en haar laat domiciliëren bij mij? Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 feb 2019 19:49

Heeft geen enkel invloed

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2019 03:23

Als je zeker bent dat je vriendin geen schulden heeft is er geen gevolg.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 feb 2019 10:02

de huurbaas wordt niet op de hoogte gebracht van een extra domicilie. Sommige lokale besturen verwittigen wel de eigenaar als het om overbewoning gaat (bijvoorbeeld een gezin met vijf kinderen in een éénslaapkamerstudiootje)

Terug naar “Administratief recht”