recreatiegrond tweede verblijf ingewikkeld ?

clownmadness
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

recreatiegrond tweede verblijf ingewikkeld ?

#1 , 07 feb 2019 22:33

Beste,
hierbij mijn uitleg. ( sorry voor de schrijffouten dat gemaakt zullen worden :D)

hier mijn verhaal:
ik heb zo een 5 jaar geleden een afgebrande chalet gekocht.
deze heb ik helemaal terug opgebouwd ( zelfde afmetingen en hoogtes die er reeds stonden)
nu 5 jaar geleden ben ik eerst gaan informeren bij de gemeente hoe en wat.
bleek toen dat er geen probleem was met een voorlopige inschrijving en dat ik zo mijn domicilie hier kom zetten.
nu mijn chalet af is en ik dit ook degelijk wou doen blijkt dat door de verkiezingen nieuwe mensen aan de macht zijn en dit niet meer mogelijk is.
heb ondertussen ook nagevraagd waar het recreatie gebied begon en waar eindigde...
nu blijkt dat sommige mensen hun wel gewoon mogen inschrijven en sommige niet ?
ik ben het gaan vragen en toen mocht het niet 3 maand erna vraagt iemand anders om hun in te schrijven en die mochten wel ?
dit lijkt me niet correct ?
nu heb ik ook al gehoord iets van de eerste bestemming van de chalet toen mochten ze hun wel inschrijven dus volgens sommige mag het nu nog ? de vorrige eigenaar heeft hier ook ingeschreven gestaan en die had het ook verhuurt en die hebben hier ook ingeschreven gestaan?
kan iemand mij hier even uitleg geven wat ik hier kan doen ?
mag ik me inschrijven of mag dit niet ?

hier in mijn straat zijn er die gewoon mogen inschrijven en er zijn er sommige die een voorlopige inschrijving hebben?
dit is zo ingewikkeld.

had graag wat meer uitleg gehad van iemand die er wel iets van afweet ben al verschillende keren bij de gemeente geweest en lijkt dat zei ook niet 100% van alles op de hoogte zijn.

alvast bedankt, hoop snel op een deftige uitleg!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 08 feb 2019 06:52

Gaat niet meer omdat je niet onder de overgangsmaatregel valt ( je bent te recente eigenaar ) zie link voor meer uitleg
https://www.ruimtelijkeordening.be/Vero ... verblijven

clownmadness
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2019 07:54

Bedankt voor de snelle reactie,
Ik zal eens met deze tekst naar de gemeente gaan ...
Want ik denk niet dat het hier correct verloopt.
Mvg

Reclame

Terug naar “Administratief recht”