Sorteren boete

Larsdebruyne
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Sorteren boete

#1 , 05 feb 2019 12:09

Boete gekregen omdat ik mijn afval niet gesorteerd heb, maar ik wist helemaal niet dat dit ook voor onze gemeente gold. Ik heb buiten op school nooit moeten sorteren bij ons thuis. En ineens kreeg ik boete. Natuurlijk lijkt het misschien ongeloofwaardig, maar ik wist het echt niet dat we dat ook moesten doen. Ik heb vandaag een boete gekregen van 65€ voor administratiekosten, maar eigenlijke boete volgt nog waarschijnlijk. Mijn vraag is nu of dat het waard is om aan te vechten, of zal ik toch een boete krijgen? Natuurlijk heb ik geen bewijs dat ik dit niet wist. Waarschijnlijk zullen ze mij ook niet geloven, maar is het proberen niet waard? Ik ben natuurlijk een student en 65€ (+eigenlijke boete) betekent heeeel veeeel voor mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2019 12:31

Lars je heeft gelijk voor een student is het zeer veel geld, en ik denk dat u zeker niet de enige bent die dit niet weet, maar lees eens de link hierover, ik weet ook dat je dit nooit meer zal vergeten !!

https://www.ovam.be/afval-sorteren
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Larsdebruyne
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2019 12:47

Vraag die 65 € terug aan uw ouders, want ze hebben tekort geschoten in uw opvoeding.
Hmm dat denk ik niet. Ze hebben me wel belangrijkere zaken geleerd hoor, zoals beleefd zijn tegenover anderen. Ik hoef uw mening over mijn opvoeding niet te horen. Graag niet reageren op mijn vraag als u mij niet kan helpen. Nutteloze meningen over mijn persoonlijke zaken heb ik niet nodig. Toch bedankt.

Reclame

Larsdebruyne
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2019 12:52

Lars je heeft gelijk voor een student is het zeer veel geld, en ik denk dat u zeker niet de enige bent die dit niet weet, maar lees eens de link hierover, ik weet ook dat je dit nooit meer zal vergeten !!

https://www.ovam.be/afval-sorteren
Heel erg bedankt :) !! En als je hier in Brussel woont, dan stijgt de kans ook dat je dit niet weet, omdat je hier enkel blauwe zakken ziet. Idd ik zal het nooit meer vergeten. Wel spijtig dat mensen die zomaar afval weggooien op straat niet zo vaak gestraft/betrapt worden (volgens mij verdienen ze dat meer dan ik).

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 05 feb 2019 13:16

Iedere Belg wordt geacht de wet te kennen. Daar stopt de discussie in feite.

De boete voor sluikstorten ligt veel hoger, maar je moet natuurlijk betrapt worden.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 05 feb 2019 15:23

Graag niet reageren op mijn vraag als u mij niet kan helpen.
Waar heb ik, u niet geholpen??? Was mijn raad, om het geld aan uw ouders te vragen, dan zo nutteloos? Rap op uw teentjes getrapt blijkbaar

bosprocureur
Berichten: 6857

#7 , 05 feb 2019 17:32

:D :D


Nu ja...
Ze hebben me wel belangrijkere zaken geleerd hoor, zoals beleefd zijn tegenover anderen.
Toch ?

artemis
Berichten: 3294

#8 , 05 feb 2019 18:30

Geen klimaatjongere precies :wink:

Zie het als een (dure) les volwassen worden, burgerplicht vervullen en uw verantwoordelijkheid te nemen. Oh en leer nu liefst van de eerste keer 'juist' sorteren want zovelen doen het fout.
Daarna op uw beurt uw ouders opvoeden want niet sorteren op de dag van vandaag is op zijn minst een beetje wereldvreemd. Sorry to say so :?

Terug naar “Administratief recht”