dakloos

jandewulf
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

dakloos

#1 , 18 okt 2018 13:09

Hallo
Ik woonde tot verdien in een bouwvallig huis op naam van mijn dochter. wegens te grootte onkosten dient zijn het te verkopen waardoor ik zonder woning kom te staan. Ik ben infeite dakloos en sta op de lijst voor een sociale woning.Ik word momenteel opgevangen bij vrienden-dochter-familieleden maar ik kan bij hen mijn adres niet plaatsen wegens als samenwonend te worden beschouwd. Ik mag wel van een vriend een referentie adres plaatsen bij hem voor mijn post en uitkering. Stad Oostende zegt dat ik niet voldoe aan de voorwaarden van een referentie adres. Kan ik in het ocmw een ref.adres aanvragen Ik ben 63 en leef van werkloosuitkering. ening advies Danke


http://www.vlaanderen.be/sites/default/ ... -onder.png

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2018 16:33

dat zal je moeten vragen aan het OCMW. Vraag hen ook naar hulp bij het zoeken naar een nieuwe woning (eventueel inschrijven in Sociaal verhuurkantoor bijvoorbeeld)

jandewulf
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2018 21:33

Dank u
Dit is allemaal gedaan maar wat doe ik met de overbrugginsperiode ? dat gèèn adres heb

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 18 okt 2018 21:43

U hebt onderdak, bijgevolg kan het OCMW u geen referentieadres geven, u bent immers geen dakloze.

Indien u voor langere tijd ergens woont, moet uw domicilie daar ook staan.

athoscelinesumo
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2018 00:56

u kan een tijdelijke inschrijving vragen aan de stad of gemeente waar u nu verblijft. Is drie maanden tot maximum 3 jaar geldig. En kunnen ze in principe niet weigeren. Alleen... 99% van de belgische gemeenten en steden weten niet hoe en waarom ze een tijdelijke inschrijving moeten behandelen en uitvoeren.

jandewulf
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 nov 2018 14:53

Het probleem is dat ik bij mensen terecht kan voor hulp maar mijn gèèn domicilie kunnen geven

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 18 nov 2018 17:22

Het probleem is dat ik bij mensen terecht kan voor hulp maar mijn gèèn domicilie kunnen geven
Ik heb begrip voor de situatie, maar de wet primeert hier. Als u daar woont, moet uw domicilie daar staan, ongeacht fiscale gevolgen.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 nov 2018 18:06

U kan altijdhet Ocmw vragen om je referentieadres daar voorlopig te hebben en een officiele trefplaats op te geven, wordt immers door velen gedaan, bij het OCMW
Een referentieadres zou geen nadelen kunnen opleveren voor je vrienden, die je opvangen en ondertussen, maak toch nog er het beste van

jandewulf
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 dec 2018 11:53

Ik heb niks meer, buiten een PC , ben 63 jaar, moeder en vriendinnnen doen de was en ik slaap in het repetielokaal van mijn mijn band tot ik iets van rond de 300 vind, mensen helpen me met heel de miserie, mijn vriendin waar ik vroeger regelmatig over nachtte laat mij nog slechts op bezoek komen..ik ben dakloos heb gelukkig veel keniissen en familie die van alles doen. bv ik zorg voor eten en blijf dan een dag of 2.. Natuurlijk wil ik een kamer huren van rond de 300 maar dat blijkt niet mogelijk voorlopig..

Terug naar “Administratief recht”