Afwisselend wonen in Belgie en Zwitserland

KP-FA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afwisselend wonen in Belgie en Zwitserland

#1 , 18 okt 2018 00:07

Ik ben Belgische en ben zelfstandig in Belgie (BVBA).
Ik woon afwisselend 1 week in Belgie en 1 week in Zwitserland bij verloofde (Franse nationaliteit)
Ik werk niet in Zwitserland en ben dit voorlopig ook niet van plan. Mijn inkomsten en domicilie zijn dus in Belgie.
Ik wil trouwen met partner in buitenland en er een resident permit voor niet-werkende aanvragen en de week-week regeling blijven doen. Komt mijn domicilie in Belgie dan in het gedrang? Moet ik mij uitschrijven?
Ik heb al bij verschillende instanties info opgevraagd maar krijg tegenstrijdige antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 18 okt 2018 00:20

Bij mijn weten verbied niets u om de week een week in ZWI te verblijven bij uw vriend.
Ik heb een neef die ingeschreven is in onze gemeente en als die drie maanden per jaar in BE is zal het veel zijn. Werkt voor een BE firma overal ter wereld.
Uiteraard weet de wijkinspecteur dat en is er een regeling voor de post.
(Wordt doorgestuurd naar zijn ouders).

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 18 okt 2018 00:22

In België gaat u al zeker geen probleem hebben.
Mijn zoon is door zijn werk nog veel minder aanwezig in België en dat geeft geen enkel probleem.
Wel al het administratieve in B goed in orde houden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Administratief recht”