Brievenbus leegmaken, wetgeving?

JordiV
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Brievenbus leegmaken, wetgeving?

#1 , 04 okt 2018 20:26

Beste forumleden,

Zoals in de titel reeds vermeld heb ik een vraag over het ledigen van de persoonlijke brievenbus. De vraag gaat als volgt;

Bestaat er een een wetgeving rond een termijn waarin u verplicht bent minstens één keer u brievenbus te ledigen?

Om wat meer context te geven. Het is niet de eerste keer dat ik brieven krijg die gedateerd staan op meer als 14 dagen geleden. Vaak moet ik dan heel snel reageren om geen extra kosten in rekening te brengen en regelmatig ben ik hier ook te laat mee. Kan ik dit op één of andere manier aanvechten? Staat hier iets van in de wetgeving?

Ik hoop dat mijn vraag en situatie voldoende duidelijk is. Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 04 okt 2018 20:35

U wordt geacht uw post te beheren als een goede huisvader, u brengt uzelf enkel in de problemen.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#3 , 04 okt 2018 21:24

Er zijn zaken die in uw brievenbus belanden waarmee je geacht wordt ze te ontvangen de dag dat ze erin terecht komen.
Een aantal voorbeelden:
- Controlearts in geval van ziekte (en de deur gaat niet open bij aanbellen)
- Afschrift deurwaarder in geval van exploot (en de deur gaat niet open bij aanbellen)
- Aangetekende zending mét ontvangstbevestiging (ook al heb je deze dus nog niet ontvangen, en moet je naar de post)

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 04 okt 2018 21:25

Woont u niet waar uw domiciliebrievenbus staat ....

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 04 okt 2018 22:21

Beste forumleden,

Zoals in de titel reeds vermeld heb ik een vraag over het ledigen van de persoonlijke brievenbus. De vraag gaat als volgt;

Bestaat er een een wetgeving rond een termijn waarin u verplicht bent minstens één keer u brievenbus te ledigen?

Om wat meer context te geven. Het is niet de eerste keer dat ik brieven krijg die gedateerd staan op meer als 14 dagen geleden. Vaak moet ik dan heel snel reageren om geen extra kosten in rekening te brengen en regelmatig ben ik hier ook te laat mee. Kan ik dit op één of andere manier aanvechten? Staat hier iets van in de wetgeving?

Ik hoop dat mijn vraag en situatie voldoende duidelijk is. Alvast bedankt!
Geantidateerde brieven hebben toch niets te maken met het tijdstip waarop je de brievenbus licht? Ik zie het verband niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 05 okt 2018 09:06

Je kan de wetgever, of de gemeenschap, toch niet de schuld geven omdat jij te lui bent om dagelijks uw brievenbus te ledigen

JordiV
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 okt 2018 11:54

Je kan de wetgever, of de gemeenschap, toch niet de schuld geven omdat jij te lui bent om dagelijks uw brievenbus te ledigen
Niet iedereen heeft de luxe om elke dag zijn brievenbus te ledigen, mava105. In plaats van te veroordelen zou u zichzelf misschien eens in mijn plaats kunnen stellen en zich afvragen wat hiervoor de reden kan zijn.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 05 okt 2018 12:09

(Nuts)bedrijven die facturen antedateren of pas dagen later versturen is wel degelijk een probleem als je niet dagelijks je brievenbus kan checken (en je kan het niet eens bewijzen want er staat geen poststempel op). Dring aan op een digitale factuur, zou ik zeggen.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 05 okt 2018 12:43

zich afvragen wat hiervoor de reden kan zijn.

Wees dan volledig in uw vraagstelling, en geef alle nuttige informatie om hier een gedegen antwoord op te krijgen

Sirkii
Berichten: 5410

#10 , 05 okt 2018 20:26

Je kan de wetgever, of de gemeenschap, toch niet de schuld geven omdat jij te lui bent om dagelijks uw brievenbus te ledigen
Niet iedereen heeft de luxe om elke dag zijn brievenbus te ledigen, mava105. In plaats van te veroordelen zou u zichzelf misschien eens in mijn plaats kunnen stellen en zich afvragen wat hiervoor de reden kan zijn.
Woont u niet op uw domicilieadres ? ....

Terug naar “Administratief recht”