referentieadres

Arthis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

referentieadres

#1 , 02 okt 2018 13:27

Beste,

Gezien een liquiditeitstekort in de vennootschap is er geen ruimte voor een loon zie huurpand en zit ik zonder domicilie sinds 01/09.
Uiteraard heeft de wijkagent zijn werk gedaan en mij aangemaand een domicilie aan te duiden.

Momenteel leef ik van de rekening courant die de vennootschap mij verschuldigd is, maar met zeer beperkte middelen.
Ik woon momenteel deels bij vrienden, deels bij mijn zuster.

Kan ik mijn kantooradres, waar ik mij niet mag domiciliëren, dienen als referentieadres als tijdelijke oplossing?
Hoe lang mag en/of kan ik dit aanhouden, kwestie van de inkomsten en liquiditeiten weer op een degelijk niveau te brengen en opnieuw huurder te worden?

Indien legaal toegelaten, kan ik het kantoor scheiden en er een studio aan verbouwen, mag ik hier dan wonen (onder het idee referentieadres) voor korte termijn, zie max 12 maanden, om uit de liquiditeitsproblemen te geraken?

Dank voor uw reactie,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2018 14:15

als u woont op kantoor, en dat ook zo gaat aangeven op de gemeente waar het kantoor gelegen is, dan kunnen ze in principe uw inschrijving niet weigeren. Ze kunnen er bijvoorbeeld wel een tijdelijke inschrijving van maken.

Is het geen goed idee om eens bij het CAW of OCMW aan te kloppen? Wellicht hebben zij de nodige expertise wat budget betreft en kunnen ze ook helpen met (nood)huisvesting.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 02 okt 2018 17:24

Hier staan de voorwaarden van of voor referentieadres ...denk niet dat uw reden daarbij staat.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/bevolking ... registers/

Idd politie zal u moeten inschrijven en dan ineens een aantal PV's opstellen wegens inbreuken tegen een aantal andere wetgevingen m.a.g. dat u terug zonder adres zit maar met een reeks van boetes die aardig hoog kan oplopen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”