versperring inrit parking door wegenwerken

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

versperring inrit parking door wegenwerken

#1 , 28 sep 2018 16:20

Ik huur een ondergrondse parkeerplaats in Antwerpen en deze wordt nu versperd (samen met alle andere opritten van een straat) door wegenwerken.
De werken duren tot en met december. Niemand kan op of af in zijn garage.

Voorafgaandelijk was er een sumiere melding over de start vd werken maar zonder enige communicatie/oplossing over een mogelijks minder hinderplan voor bewoners.

Wat kan ik doen? De huur blijft zowieso lopen, politie meldt dat de versperring ih kader is van een overheidsopdracht maar ik heb toch ook het recht om gebruik te maken/toegang te hebben tot mijn gehuurde 'eigendom'?

Vallen er stappen te ondernemen?
de ombudsdienst werd reeds gecontacteerd zonder reactie/oplossing voor het probleem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 28 sep 2018 16:41

Wegenwerken moeten nu eenmaal gebeuren. Is er op geen enkele manier een mogelijkheid om een alternatieve toegang te maken?

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

#3 , 28 sep 2018 17:44

gaan werken en mijn kinderen naar school doen moet nu ook eenmaal gebeuren ;)

rijplaten voorzien naar de toegangen zijn in principe mogelijk.

Doe ik iets verkeerd als ik mezelf het recht toeeigen om naar mijn parking te gaan en hierbij de herashekken openzet zodoende mij zo een weg te banen

Reclame

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

#4 , 28 sep 2018 17:49

de hoofdvraag is in feite. Kan een overheid je de toegang/gebruik ontzeggen van jouw parkeerplaats/eigendom omwille van wegenwerken?


mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 sep 2018 19:50

Als je een hekken opzij zet en op de werf komt ben je in overtreding. Wat ga je doen als je een ongeval voorhebt in die zone? De aannemer aanklagen zal niet lukken vrees is.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 28 sep 2018 20:49

En u bent diegene die aansprakelijk zal gesteld worden voor alle vertragingen en kosten.

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

#8 , 28 sep 2018 22:07

ok.. dus er is geen enkel probleem dat een ganse straat wordt versperd en niemand in of uit zijn garage of parking kan?
.. en dit voor min. 3 maanden.

mbt de opmerking over een ongeval. de straat is voor 200m versperd. interventies van brandweer en 100 zijn on-mo-ge-lijk en dit ih centrum van een stad.

of ben ik in intolerant?

LeenW
Berichten: 12811

#9 , 28 sep 2018 22:42

Als u een manier weet om ingrijpende wegenwerken te laten doorgaan zonder de straat af te sluiten, hoor ik het graag.

Nooddiensten zijn op de hoogte van wegenwerken en passen hun interventies hieraan aan.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 sep 2018 22:46

Ik huur een ondergrondse parkeerplaats in Antwerpen en deze wordt nu versperd (samen met alle andere opritten van een straat) door wegenwerken.
Voorafgaandelijk was er een sumiere melding over de start vd werken maar zonder enige communicatie/oplossing over een mogelijks minder hinderplan voor bewoners.
Huurt u enkel een parkeerplaats of bent u ook bewoner van de straat? Indien u enkel de parkeerplaats huurt is het misschien mogelijk dat bewoners wel goed ingelicht zijn?

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 28 sep 2018 23:14

...........................
Nooddiensten zijn op de hoogte van wegenwerken en passen hun interventies hieraan aan.
Vertrouw daar aub niet blindelings op. Die mensen zijn ook maar... mensen.

stefan_82
Topic Starter
Berichten: 55

#12 , 28 sep 2018 23:17

ook bewoner... nu goed, krijg hier beetje de wind vanvoor.
mijn boerenverstand zegt gewoon dat er niet correct wordt gehandeld. alle begrip voor de wegenwerken maar er knn minder hinder maatregels getroffen worden (rijplaten thv ingang woning/garage, parkeerplaatsen louter voor bewoners, duidelijke communicatie,...) uiteraard dit kost geld en nu betalen al de huurders hiervoor (150€/ppx50plaatsenx3mnd)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 29 sep 2018 09:18

Om te antwoorden op je eigenlijke vraag!

Neen daar kan je niks aan doen.!

Dit zijn werken van openbaar nut, er zijn dagelijks zoveel die in deze toestand zitten en dan spreek ik nog niet over al die zelfstandigen die hun zaak moeten sluiten, en geen inkomen heeft, en hun kosten voort lopen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 30 sep 2018 18:19

de hoofdvraag is in feite. Kan een overheid je de toegang/gebruik ontzeggen van jouw parkeerplaats/eigendom omwille van wegenwerken?
Ja.

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 19 okt 2018 22:16

Er is een schepenen van mobiliteit in A.
Vraag is waar zin er die werken?
Riolering???

Terug naar “Administratief recht”