Plaatsing groot verkeersbord naast oprit

grdeceun
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Plaatsing groot verkeersbord naast oprit

#1 , 27 sep 2018 15:24

Beste,

Deze ochtend zijn gemeente werkers bij ons op het troitoir een groot verkeersbord komen plaatsen (50 GROOT GENOEG). Het gevolg is dat wij tijdens het uitrijden van onze oprit geen zicht meer hebben op het aankomende verkeer.

Mijn vrouw heeft de gemeentewerkers aangesproken en de burgemeester is er bij gekomen, die heeft letterlijk gezegd dat hij de baas is en wij toch niet op hem zullen stemmen omdat we op de grens van de gemeente wonen en al onze activiteiten in de andere gemeente doen.

Mijn vraag is nu kunnen wij daar iets tegen doen, zijn er voorschriften voor het plaatsen van zo'n borden, moet de gemeente daar een vergunning voor hebben?

mvg,
Gregory

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 sep 2018 14:03

Fotoke ?

Wat is 50 GROOT GENOEG ?
Mijn vraag is nu kunnen wij daar iets tegen doen, zijn er voorschriften voor het plaatsen van zo'n borden, moet de gemeente daar een vergunning voor hebben?
U kan voor elke beslissing van gemeenteraad of CBS de vernietiging vragen bij de provinciegouverneur of VL minister voor binnenlands bestuur

Stuur ze naar provincie, indien voor VL minister wordt dat doorgestuurd


Normaal binnen 45 dagen na beslissing
Maar mag ook binnen 45 dagen nadat u weet krijgt / kon hebben van de beslissing

Beslissingen CBS worden vaak niet echt openbaar gemaakt, niet iedereen vraagt dat telkens op bij de gemeente ..., en merk je dan pas bij uitvoering

Reclame

Terug naar “Administratief recht”