tweede verblijf en tijdelijke domicilie

Marburg
Topic Starter
Berichten: 1

tweede verblijf en tijdelijke domicilie

#1 , 25 sep 2018 21:21

Beste,

Ik bezit een tweede verblijf in de Ardennen, dat ook geregistreerd staat als tweede verblijfplaats bij d gemeente ginder, onze domicilie staat niet ginder, maar op onze hoofdverblijfplaats in Vlaanderen.

Mijn schoonouders verhuizen binnenkort naar een nieuw gebouw, maar dit zal pas over een zevental maanden beschikbaar zijn. Echter hun huidige woning is al verkocht en de acte zal kortelings verlijden.

Wij willen onze schoonouders wel tijdelijk depanneren en opvang verschaffen in ons verblijf in de Ardennen tot ze kunnen verhuizen naar hun nieuwe woning. Ik wens echter onvoorziene belastingen en taksen te vermijden.

Het probleem stelt zich in de overdracht van hun domicilie. Indien zij hun domicilie gedurende 7 maanden op mijn tweede verblijf in de Ardennen zetten, welke nadelige effecten zou ik hiervan kunnen ondervinden?
Momenteel betaal ik ginder een provincietaks en een taks op tweede verblijf (niet domicilie).

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 25 sep 2018 21:27

Geen tweede verblijventaks al ze daar op 1 jan wonen.
Hun Eid worden wel aangepast en hun officiële post komt in het Frans.
Erfrecht en zo lag ook wat anders dacht ik.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 25 sep 2018 21:40

Erfrecht is hetzelfde maar de tarieven zijn anders.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Administratief recht”