Hoeveel tijd om domicilie te verplaatsen na verkoop huis?

Marlies TT
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hoeveel tijd om domicilie te verplaatsen na verkoop huis?

#1 , 23 sep 2018 18:34

Beste

De verkoopster van mijn huis heeft haar domicilie nog staan op mijn pand dat ik van haar kocht. Zij woont nu bij haar moeder. Hoeveel tijd heeft zij om dit te verplaatsen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 sep 2018 19:47

Dat dient onmiddellijk (uiterlijk een paar werkdagen) te gebeuren na de verhuis. De domicilie dient te staan waar je woont

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 23 sep 2018 19:50

Met de bedenking dat dit wel enkele weken kan duren afhankelijk van de gemeente door de administratie.

Kan het zijn dat het een woning is waar de verkoopster geen 3 jaar heeft gewoond?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 23 sep 2018 19:56

Binnen de 8 dagen aangifte bij de gemeente bij verhuis.
Na die tijd gaat u zelf naar de gemeente en meldt daar dat persoon daar niet meer woont.
Stel ook uw wijkinspecteur in kennis want die zal de vraag van gemeente moeten uitvoeren en kan dus onmiddellijk beginnen met de controlebezoeken.

Marlies TT
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2018 20:34

Leen W

Nee, ze woonde er officieel elf jaar maar ik denk dat ze een goeie reden heeft. Ze kan maar begin november in haar nieuwe appartement en woont zolang bij haar moeder. Waarom ze haar domicilie niet bij haar moeder zet weet ik ook niet.

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 23 sep 2018 20:40

Ik gok op luiheid om het een extra keer te moeten verzetten?

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 23 sep 2018 20:53

Laat haar dus zeker op uw adres schrappen.
U hoeft niet te zeggen waar ze nu woont. Anders duurt de afschrijvingsprocedure gevoelig ( enkele maanden langer).
Niets belet u echter haar in kennis te stellen van uw actie en de gevolgen voor haar: namelijk ambtelijk afgeschreven heeft gevolgen op inschrijving voertuig - direct betalen boeten en niet ontvangen belastingen ( niet inwoner rijk) - ziekenfonds en ziekenhuizen vragen meer geld bij opname enz

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 sep 2018 09:47

Meldt in ieder geval asap aan de wijkagent dat zij er niet meer woont. Mocht ze toch haar adreswijziging al aangevraagd hebben bij de gemeente, dan zal hij dat wel merken...

Terug naar “Administratief recht”