onbewoonbaar verklaard

Nicovio
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onbewoonbaar verklaard

#1 , 17 sep 2018 01:03

Beste,

ik en mijn 2 oude buurmannen waarvan 1tje onlangs verhuist is en ik heb nu iets meer dan een jaar mijn eigen appartement ben daar ook weg, de andere verhuist ook binnen 2 maanden

We hebben ik een mini kamer gewoond die +/- 12 m2 is.

De huisbaas zijn gedrag is onaanvaardbaar teveel om op te noemen.

kelder volledig afsluiten niemand kan binnen
proberen aamgetekende brieven te onderscheppen door naamkaartjes van de brievembussen te halen, zelf brievenbus langs buitenkant kapot maken om brieven eruit te halen, dreigen om electriciteits af te sluiten terwijl contract vermeld dat alles inbegrepen is en zoveel meer

De laatst wonende is naar huurdersbond gestapt samen met mij en andere buurman,,woonkwaliteit heeft het hele gebouw nagekeken en zeiden dat het slecht was, de kleine kamers zullen onbewoonbaar verklaard worden eind deze maand als de info die we hebben juist is.

Mijn vraag is kan ik en de andere verhuisde buurman en de buurman die op verhuizen toe staat nog beroep doen op een schadevergoeding van de verhuurder of is dit een verloren zaak?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 24 sep 2018 16:27

Best is dat u naar sociale dienst OCMW gaat en daar info vraagt of naar een www.caw.be uit uw omgeving.
Want wat staat er in het vonnis?

Reclame

Terug naar “Administratief recht”