Uithuiszetting

Gebruiker53
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting

#1 , 09 sep 2018 15:05

Beste,
Ik ben eigenaar van een appartement. In oktober 2013 heb ik mijn vriend bij mij laten inwonen na 3 jaar relatie. Hij was zijn werk kwijt en ik heb hem toegelaten een zaak te beginnen op mijn adres (maatschappelijke zetel). Relatie is afgelopen en ik vraag nu al 3 jaar lang om te vertrekken. Maar dat doet hij niet. Ik weet dat ik via de vrederechter een Uithuiszetting kan vragen, maar wou het vriendschappelijk oplossen, maar dat lukt niet. Hij dreigt om naar een advocaat te gaan en mij schadevergoeding te laten betalen omwille van zijn zaak... Kan dat ? Of volstaat het om naar de vrederechter te gaan ?
Dank bij voorbaat voor uw antwoord,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 sep 2018 15:50

Is hij er gedomicilieerd? Indien niet, kan je hem op staande voet op straat zetten.
Betaald hij huur, vergoeding onderhoud enz...
Stuur hem anders een aangetekende opzegbrief met vermelding van een datum tegen wanneer hij het huis dient te verlaten.
Brengt hij de werkruimte in in zijn belastingaangifte? Mag hij wel een handel hebben op dat adres? Sommige basisaktes verbieden dat.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 27 sep 2018 00:15

Dat op staande voet is zelfs zonder domiciliëring niet direct doenbaar (krakerswet!)
Hem met een AS in gebreke stellen en hem nog één maand geven.. vermeld in de brief zeker alle vorige pogingen tot buiten zetten.
Dat de maatschappelijke zetel op uw adres staat mag hij alleen met uw toestemming.
Uw wijkinspecteur kan dat via hun systeem (ISLP) laten schrappen en of via mail naar het KBO direct nadat ex-vriend daar weg is indien ingeschreven. Indien niet ingeschreven ...als u geen schriftelijke toestemming hebt gegeven .. maar dan bent u zelf een beetje op het scherp van de snee bezig.

Advocaat heeft weinig poten om op te staan.
viewtopic.php?f=42&t=70509&hilit=firma+op+adres

Reclame

Terug naar “Administratief recht”