Inschrijving na ambtelijke schrapping

Ronny2018
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inschrijving na ambtelijke schrapping

#1 , 02 sep 2018 23:24

Hallo,

Ik ben meer dan 2 jaren ambtelijk geschrapt. Dit omdat ik te weinig aanwezig was in de studio die ik huurde. Had een hoop problemen en was ten einde raad. Mijn identiteitskaart is al een tijd vervallen maar mijn paspoort is nog geldig tot het einde van het jaar.
Nu wil ik de draad terug op nemen en mij terug in schrijven om alles terug in orde te krijgen.
Ik huur nog steeds een studio.

Welke procedure moet ik doen, hoe lang gaat alles duren? Wat staat mij nog te wachten?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 03 sep 2018 05:39

Gewoon naar de bevolkingsdienst gaan van de gemeente waar je studio is, en je er inschrijven.
Eventueel huurcontract meenemen om zeker te zijn.

Wijkagent moet dan langskomen om vast te stellen dat u er effectief woont, een paar weken later ga je dan een papier in de post krijgen met de pin en puk code van je nieuwe identiteitskaart, vanaf je dat papier krijgt mag je op het gemeentebestuur je nieuwe identiteitskaart af gaan halen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”