Politie vraagt voor adreswijziging voor mij zonder mijn kennis

Haliche
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Politie vraagt voor adreswijziging voor mij zonder mijn kennis

#1 , 27 aug 2018 13:12

Kan de politie de adreswijziging voor mij vragen zonder dat ik weet ? Ik heb geen adreswijziging gevraagd maar toen ik bij de bevolking kwam stond daar voorstel voor adreswijziging. ik heb dan gevraagd we heeft dat gedaan eerste z was de antwoord dat ik heb dat zelf gedaan ik heb gezegd nee ik heb dat niet gedaan daarna heeft de vrouw gezegd het is de politie wijkagent die heeft dat gedaan. Dus mijn vraag is kan de politie dat doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 27 aug 2018 13:59

Dat zou inderdaad best kunnen als u nagelaten hebt persoonlijk uw adres(wijziging) te melden en in te schrijven op het gemeentehuis. De wijkagent wordt dan verzocht dat te gaan checken, en geeft zijn vaststellingen door aan de gemeentedienst, die u ambtshalve inschrijft.

De burger vestigt ergens zijn hoofdverblijfplaats, dit blijkt uit vaststelling bij de overheid, maar de burger doet daarvan geen aangifte, waarna de overheid gebaseerd op haar vaststellingen overgaat tot ambtshalve inschrijving. Het is volgens de vastgestelde feiten van de overheid dus de burger zelf die als eerste zijn hoofdverblijfplaats heeft gekozen.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 27 aug 2018 14:08

Dat zou inderdaad best kunnen als u nagelaten hebt persoonlijk uw adres(wijziging) te melden en in te schrijven op het gemeentehuis. De wijkagent wordt dan verzocht dat te gaan checken, en geeft zijn vaststellingen door aan de gemeentedienst, die u ambtshalve inschrijft.

De burger vestigt ergens zijn hoofdverblijfplaats, dit blijkt uit vaststelling bij de overheid, maar de burger doet daarvan geen aangifte, waarna de overheid gebaseerd op haar vaststellingen overgaat tot ambtshalve inschrijving. Het is volgens de vastgestelde feiten van de overheid dus de burger zelf die als eerste zijn hoofdverblijfplaats heeft gekozen.
Maar dient dit niet op beide adressen geverifieerd te worden?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 27 aug 2018 17:37

Welke acties politie heeft ondernomen staat in het PV van inbreuk bevolking dat naar parket gaat en in de Administratieve Akte waarop de inschrijving / uitschrijving op gebaseerd is.

Terug naar “Administratief recht”