Domicilie

Pudje69
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Domicilie

#1 , 19 aug 2018 16:05

Mijn ex man wil het domicilie van mijn dochter bij hem zetten op 1/1/19. In oktober 18 wordt ze 18.
Kan dit zomaar, het is wel met toestemming van mijn dochter? Of moet ik hier ook nog ergens officieel een handtekening voor gaan zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kaliko
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2018 16:41

wat denk je ....ze is 18

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 19 aug 2018 16:48

Ze moet daar wel effectief wonen ook.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 aug 2018 16:51

Een domicilie MOET staan waar je hoofdzakelijk verblijft
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 19 aug 2018 19:07

Zolang jongeren nog studeren en afhankelijk zijn van hun ouders kan het domicilieadres perfecte het ouderlijk adres zijn waar ze maar de helft van de tijd verblijven of zelfs enkel in het weekend. Immers: bij echtscheiding is het gelijk verdeeld verblijf meestal de reeële situatie. Dus dan moet er wel één van de adressen gekozen worden. Studenten gaan ook op kot en zelden wordt de was wekelijks thuis gedaan. als de meerderjarige student én de vader het hierover eens zijn en de jongere verblijft ook vaak op dat adres en heeft daar haar belangen (toesturen documenten etc) , kan het domicilie-adres perfect daar geplaatst worden.

Pudje69
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 aug 2018 19:42

Het is geen probleem dat ze daar gaat wonen. Maar ik wil problemen mijden. Ik moet dus nergens niks ondertekenen?

Terug naar “Administratief recht”