Domicilie veranderen student

Lauradebaudringhien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie veranderen student

#1 , 03 aug 2018 14:47

Als student (23 jaar) zou ik graag mijn domicilie-adres willen veranderen van Gent naar Brussel. Mijn ouders zijn beiden leerkracht (hoger-en avondonderwijs) en ontvangen geen specifieke uitkering.
Mijn vraag is nu welk financieel nadeel zij zullen hebben indien ik mijn domicilie verander. Kan ik zelf mijn kindergeld ontvangen (ik ben het enige kind ten laste)? En wat zijn de voorwaarden om een domicilie te kunnen veranderen? Gaat dit automatisch gepaard met financiële onafhankelijkheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 aug 2018 16:05

Uw domicilie moet staan waar je meestal verblijft. Woon je nu nog bij uw ouders, ?
Indien je verhuist zullen zij 1 persoon minder ten laste hebben, en dat merken ze wel op hun belastingbrief.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 03 aug 2018 16:21

Zolang je nog studeert zal je domicilieverandering geweigerd worden tenzij je kunt aantonen dat de relatie met uw ouders duurzaam ontwricht is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 15 aug 2018 21:59

Is meerderjarig dus woont waar zij/hij wil.

Terug naar “Administratief recht”