Ambtelijke schrapping verblijfadres

Bouzin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ambtelijke schrapping verblijfadres

#1 , 27 jul 2018 13:12

Beste mensen,

Ik ben van beroep vrachtwagen chauffeur. Ben bijna nooit thuis. En wanneer ik vrij ben ben ik het liefst bij vrienden/familie.

Dus weinig op mijn verblijf adres.
Brief thuis van de gemeente met daarin dat de wijkagent 3 x is langs geweest zonder mij te treffen. Moet nu laten weten wat mijn nieuwe adres is? Heb geen ander adres. Heb gebeld naar de gemeente en ze willen niet zeggen wat de reden is van deze zo gezegde onderzoek. Ben van Nederlandse komaf en woon al 7 jaar in België. Heb zoiets eerder nooit voorgehad. Hoe kan dit zo maar gebeurd zijn? Weet iemand toevallig iets? Zou graag willen weten waarom zoiets willen doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 jul 2018 13:16

Neem contact op met uw wijkinspecteur, leg de situatie uit en nodig hem uit, desnoods met een overzicht van uw tijdsbesteding achter de hand. Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen die om beroepsredenen afwezig zijn ambtelijk geschrapt worden...

Men zal u inderdaad nooit vertellen waarom dit onderzoek gebeurt. U heeft de Belgische nationaliteit niet aangevraagd of iets dergelijks?
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2018 13:17

Omdat je domicilie de plaats is waar je werkelijk verblijft.
Anders doe je aan domicilie fraude, dit word gevolgd door het verbruik van water, of gas of elektriek .
Verbruik je daar weinig tot geen van, dan word de gemeente verwittigd, en word de woonst in het register van leegstand geplaatst.
En u dus ambtshalve uitgeschreven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 19 aug 2018 18:23

Huurt u daar met contract of is het uw eigendom.

Terug naar “Administratief recht”