domicilieadres en verblijfsadres

Malloo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

domicilieadres en verblijfsadres

#1 , 21 jul 2018 17:58

Ik zou omwille van werk verhuizen naar een huurhuis, waar ik mijn verblijfsadres wil maken. Het huis waar ik nu woon zou ik liever als officieel domicilie laten staan. Ik zou verhuizen naar Wallonië en mijn domicilie in Vlaanderen laten. De woning waar ik mijn officieel domicilie heb, is een huis dat ik in eigen bezit heb en waar mijn moeder en mijn zoon nog wonen. Bedoeling is om in de werkweek op mijn verblijfsadres te wonen en tijdens weekends naar mijn domicilie adres te komen. Kan dit? Ik weet van iemand van mijn familie dat zij dit ook deed. Zij woonde officieel in België (domicilie) en ging tijdens de werkweek in Nederland werken (waar zij dus ook verbleef op een verblijfsadres). Mijn redenering is: als dat familielid dit kan, dan kan ik zelf toch ook een domicilie adres hebben en omwille van werk dat te ver van mijn domicilie ligt, een verblijfsadres hebben waar ik niet mijn domicilie van hoef te maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 21 jul 2018 18:16

Ja dat kan.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 21 jul 2018 18:22

En of dat het kan !

Misschien ook eens nagaan of u de meerkost (extra huur, verbruik...) die hierdoor ontstaat op een of andere manier kan inbrengen voor uw aangifte ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 21 jul 2018 21:35

Aanvullend. Kans bestaat dat u 2de verblijventaks zal moeten betalen maar dat is dan aftrekbaar.

Malloo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jul 2018 10:35

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Het was voor mij voornamelijk de vraag of het kon of niet, om een domicilie adres en een verblijfsadres te hebben. Mooi dat er ook extra tips binnen komen omtrent aftrekbaarheid van bepaalde kosten.

Terug naar “Administratief recht”