Opleiding zonder attest goed gedrag en zeden.

Stephanie1111
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opleiding zonder attest goed gedrag en zeden.

#1 , 17 jul 2018 13:34

Mijn vraag is welke opleidingen iemand mag starten zonder attest van goed gedrag en zeden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 17 jul 2018 14:35

Ik kan me niet voorstellen dat van een eerstejaarstudenten hogschool of universiteit geëist wordt om een "uittreksel uit het strafregister" voor te leggen (het vroeger attest van goed gedrag en zeden, heet zo niet meer) Bachelors - of Masters voor het onderwijs dienen zo'n attest pas voor te leggen als ze daadwerkelijk in een school gaan lesgeven. Er zijn wel bepaalde specifieke opleidingen die volgend de wet Tobback een uittreksel uit het strafregister vereisen bij de aanvang van de cursus: o.m; de security en inbraakbeveiligingscursussen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jul 2018 14:52

Zelfs voor de meeste beroepen heb je zo'n attest niet nodig... Als je als ingenieur, IT-er, laborant, in de supermarkt, in de garage, als arbeider, voor de groendienst, etc... gaat werken, gaan ze je dit attest echt niet vragen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jul 2018 15:09

voor slotenmaker heb je dit ook nodig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 18 jul 2018 13:59

En uiteraard ook alle veiligheidsdiensten.
Daar volgt mogelijk ook nog een moraliteitsondezoek en mogelijk nog een antecedentenonderzoek ( ook uw familie).

Terug naar “Administratief recht”