Identificatie politie in burger

Spotter2004
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Identificatie politie in burger

#1 , 07 jul 2018 12:13

Onlangs werd ik "tegengehouden" door een agent in burger voor een overtreding.

Heb meerdere malen achter enig bewijs gevraagd om zich te identificeren maar hij had niets met zich mee.
Hij heeft wel gezegd dat hij van de federale politie was, maar niet van waar hij was of zijn naam niet gezegd.

Heeft geen identificatiegegevens van mij gevraagd toen ik was tegengehouden, enkel nummerplaat van de auto genoteerd en blijkbaar foto's genomen van de situatie.

Kan hij een PV opstellen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 07 jul 2018 12:22

Kan perfect en gebeurt meer dan je denkt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jul 2018 12:54

Waarom zou hij dit niet kunnen.

Hij kan en mag dit over het hele grondgebied van België doen, en moeten niet in dienst zijn, zelfs na hun uren kan het, net het zelfde voor de douane
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Spotter2004
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jul 2018 13:28

Dus het komt er op neer dat IEDEREEN zich zomaar mag uitgeven voor iemand van de (federale) politie!!!

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 07 jul 2018 13:33

Dus het komt er op neer dat IEDEREEN zich zomaar mag uitgeven voor iemand van de (federale) politie!!!
Nee, dat is strafbaar.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jul 2018 14:34

Dus het komt er op neer dat IEDEREEN zich zomaar mag uitgeven voor iemand van de (federale) politie!!!
Het verschil met een "echte" politieagent zal blijken uit het niet ontvangen van een boete ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jul 2018 15:02

Het verschil met een "echte" politieagent zal blijken uit het niet ontvangen van een boete ...

:lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 07 jul 2018 16:44

Politieagenten moeten zich steeds kunnen identificeren. Waar zijn we nu mee bezig?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 07 jul 2018 16:46

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 07 jul 2018 16:48

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Spotter2004
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 jul 2018 19:41

Inderdaad Oude Belg, in de mate dat de omstandigheden het toelaten

Maar hoever gaat dit dan weer natuurlijk hé

https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.c ... 015754.xml

Terug naar “Administratief recht”