mag eandis zelf beslissen waar ze electriciteitskast te plaatst

stijnd
Topic Starter
Berichten: 14

mag eandis zelf beslissen waar ze electriciteitskast te plaatst

#1 , 05 jul 2018 09:41

Onaangekondigd begint EANIDS te graven voor ons huis, ons zonder electriciteit te zetten omdat er verder in de wijk problemen zijn.
Resultaat een kast 1m hoog in de berm tussen oprit en toegang tot ons huis en op de plaats waar wij normaal een van de 2 auto's plaatsen.
De kast staat pal in het midden van de straatkant van het perceel; duidelijk zichtbaar van de straat en ook van binnen.

1° Kan EANDIS zo maar naar goeddunken een electriciteitskast plaatsen waar het wil?
2° Hebben wij inspraak in de locatie waar de kast wordt geplaatst?
3° als wij een parkeerplaats aanleggen zodat de kast moet verplaaats worden, wie betaalt de verplaatsing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 05 jul 2018 09:57

@3 Hoe denkt u een parkeerplaats aan te leggen op de openbare berm? Dit is niet uw grond en u heeft daar geen zeggenschap over.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 jul 2018 10:58

EANDIS heeft hier waarschijnlijk wel een bouwvergunning voor aangevraagd. Informeer eens bij de gemeente.

Reclame

stijnd
Topic Starter
Berichten: 14

#4 , 05 jul 2018 11:05

@issued: ik claim geen zeggenschap. Parkeerplaats op onze terrein dat wel toegankelijk moet zijn waardoor kast moet verschuiven.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 05 jul 2018 11:06

is het stuk grond waar de kast op staat UW eigendom?
Als dit niet uw eigen grond is kan u deze parkeerplaats dan ook niet claimen

stijnd
Topic Starter
Berichten: 14

#6 , 05 jul 2018 11:08

@mava105: bedankt, deze vraag zijn we aan het lanceren (hadden ook al eandis gekontacteerd. Die zeiden ons dat dit in opdracht was van de gemeente (sic)

vraagje: bij bouwvergunning: moeten mogelijke betrokkenen niet geïnformeerd worden? of minstens geïnformeerd en inzagerecht krijgen?

stijnd
Topic Starter
Berichten: 14

#7 , 05 jul 2018 11:11

@meeboo: dit claim ik niet, stond ook niet in mijn vraag dat ik een parkeerplaats op de berm zou aanleggen.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jul 2018 11:31

3° als wij een parkeerplaats aanleggen zodat de kast moet verplaaats worden, wie betaalt de verplaatsing?
Als u nu reeds over een vergunde parkeerplaats beschikt die onbruikbaar wordt door deze kast, zal Eandis en/of de gemeente deze kosten moeten dragen. Indien u spreekt over een parkeerplaats die u ooit ergens in de toekomst wil aanleggen, is het nog maar de vraag of u hier een vergunning voor krijgt, en zal u bij positief antwoord zelf moeten opdraaien voor de verplaatsingskosten.

Onder voorbehoud dat Eandis zelf over een correct vergunning beschikt.

stijnd
Topic Starter
Berichten: 14

#9 , 06 jul 2018 11:11

@lanox, Als wij een parkeerplaats aanleggen (op ons domein) zouden de kosten ten laste zijn van de nutsmaatschappij als wij de werken binnen de 3 jaar zijn begonnen. Zo lees ik in http://www.vvsg.be/Omgeving/openbare_we ... dingen.pdf).

Mij is nog onduidelijk welk vergunningsbeleid van toepassing is en wat bij hoogdringendheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 06 jul 2018 20:28

Er is toch een oprit op uw terrein en een voorhof maar dat is geen parkeerplaats.
We weten natuurlijk niet waar het is dus bovenstaande is maar een losse opmerking.
In onze gemeente heeft een firma ook eens een hele procedure opgestart tegen een bushokje dat voor hun voorhof op de daar eveneens zeer breed trottoir geplaatst. Is als een boemerang in hun gezicht teruggekomen want hun parkeerplaatsen was in feite de voorhof van het appartementsgebouw.

stijnd
Topic Starter
Berichten: 14

#11 , 30 jul 2018 15:18

@mava105
heb geinformeerd, gemeente zou hun werftoezichter sturen. Heb op een zeker moment eandiswagentje gezien met 2 mensen die foto's kwamen nemen, maar geen reactie nog van de gemeente, Herinnering is gestuurd

Terug naar “Administratief recht”