e-ID

eddievdpeer
Topic Starter
Berichten: 20

e-ID

#1 , 30 jun 2018 16:23

Ik woon al meer dan 20 jaar in Spanje en bezit een internationaal paspoort maar nu blijkt dat ik ook een e-ID paspoort moet hebben volgens de Europese norm. Is dat correct? Kan iemand me een beetje informatiie sturen. Met dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 01 jul 2018 19:27

U moet over een nationale identiteitskaart beschikken. Eventueel over een Spaanse EU vreemdelingenkaart.
Uw reispas Belgisch aan te vragen bij de ambassade /consulaat.
Internationaal paspoort wat is dat?

eddievdpeer
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 02 jul 2018 08:50

Een internacional paspoort is gelijk een boekje en is geldig over gans de wereld. In bepaalde landen wordt er een stempel gezet bij het inkomen en uitgaan van het land. Een e-ID is slechts geldig in 50 landen zoals ik heb gelezen op internet maar blijkbaar nu verplicht in de EU.

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#4 , 03 jul 2018 15:06

Uw 20-jaar oude Belgische identiteitskaart is reeds lang verlopen. U moet dus een nieuwe aanvragen op het consulaat in Alicante, Madrid, Barcelona of Tenerife: http://spain.diplomatie.belgium.be/nl/i ... -consulaat.

De Belgische identiteitskaart en het Belgische paspoort zijn identiteitsdocumenten met verschillende kenmerken.

De identiteitskaart is een bewijs van inschrijving in de bevolkingsregisters (gemeente in België) of in de consulaire bevolkingsregisters (ambassades of beroepsconsulaten in het buitenland). Ze laat ook toe om naar alle landen van de Europese Unie te reizen, naar Zwitserland, en - onder bepaalde voorwaarden - naar enkele toeristische landen dichtbij de EU gelegen.

Het paspoort is een reisdocument dat u in principe de mogelijkheid biedt om naar alle landen ter wereld te reizen, eventueel na het verkrijgen van de nodige visa. Het paspoort kan wel dienen als identificatiedocument, maar is geen bewijs van inschrijving in een Belgische gemeente of ambassade/beroepsconsulaat in het buitenland.

Ter gelegenheid van uw inschrijving in het consulaat, zal u gevraagd worden om uw (oude) identiteitskaart en uw paspoort (als u er een bezit) voor te leggen.


http://www.diplomatie.belgium.be

eddievdpeer
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 03 jul 2018 20:31

Mijn international paspoort is steeds wettelijk vernieuwd. Maar nu zegt men dat ik een e-ID most hebben en het is alleen mogelijk om het te aktiveren in Alicante, Barcelona of Madrid hier in Spanje, een vrij duur speeltje. Nodig een vliegtuig ticket
plus hotel plus eten en drinken. Het kan ook in Belgie maar uiteindelijk hetzelfde.
Waarom kan het niet geactiveerd worden toegezonden, het komt toch met verzegelde post. Ik leef an reis al meer dan 20 jaar met mijn internationaal paspoort zo wat zou ik me nog druk maken om die Europese paspoort wetten om mensen zoveel mogelijk her leven moeilijk te maken.

Terug naar “Administratief recht”