tijdelijke geen domicilie

Pebo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

tijdelijke geen domicilie

#1 , 29 jun 2018 11:40

Beste,

In het najaar zal ik worden opgenomen in het ziekenhuis voor heelkundige ingreep met lange revalidatie en herstel.
De periode, die ongeveer 9 maanden zal duren zal ik niet kunnen inwonen in mijn huurappartement en zal herstellen in een herstelcentra en revalidatiekliniek.
Ik was reeds van plan om volgend jaar een nieuwe woonst te zoeken binnen mijn eigen gemeente.
Omwille van de feit dat ik gedurende bijna een jaar niet aanwezig kan en zal zijn in mijn appartement, zou ik deze wensen op te zeggen voor de ingreep, tijdens opname in revalidatie een nieuwe woonst zoeken om bij terugkeer dan deze te kunnen betreden. Dit verlost me van maanden onnodige huurkosten voor een onbewoond appartement.

Hoe moet dit met mijn domiciliatie ? Omwille van politiek mandaat binnen mijn gemeente (en nakende verkiezingen) wens ik niet uitgeschreven te worden in mijn gemeente. bestaat er iets van een tijdelijke oplossing voor dit probleem ? Kan ik eventueel me tijdelijk laten inschrijven bij een vriend of zelfs het herstelcentrum in mijn gemeente ?

Dank voor het antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 29 jun 2018 11:48

Ziekenhuisverblijf geldt als tijdelijke afwezigheid. Voor een referentieadres komt u hoogstwaarschijnlijk niet in aanmerking.

Als u zich bij een vriend wil laten inschrijven dan zal die vriend daar expliciet mee akkoord moeten gaan én zal u daar ook eventjes effectief moeten verblijven tot de controle door de wijkagent is gebeurd, anders dreigt u alsnog ambtelijk geschrapt te worden.
"sowieso" schrijf je zo.

LennieK
Berichten: 1860
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2018 11:56

als de instelling toelaat dat u een domicilieaanvraag doet, dan is uw probleem opgelost. Ik zou daar eerst de vraag stellen.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 29 jun 2018 13:31

Ziekenhuis ligt niet noodzakelijk in de gemeente waar TS absoluut ingeschreven wil blijven...
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 08 jul 2018 23:52

"""Hoe moet dit met mijn domiciliatie ? Omwille van politiek mandaat binnen mijn gemeente (en nakende verkiezingen) wens ik niet uitgeschreven te worden in mijn gemeente."""
Moet iemand die een politiek mandaat heeft niet in eerste instantie de wet naleven.
Doe navraag bij de bevoegde diensten.

In onze gemeente heeft ook eens een politiek mandataris volgehouden dat deze op adres X in gemeente Y woonde. Daar is van hogerhand (ministerie) een heel onderzoek naar gekomen en is wettelijk vastgesteld dat persoon in gemeente Z bij zijn echtgenote woonde.
Gevolg terugbetalen van alle ontvangen 'premies' .. werd ook nog in vraag of de genomen beslissingen wel wettelijk waren en ook een veroordeling t.ov. de persoon in kwestie.

Bij iemand gaan wonen kan altijd natuurlijk ..daar zijn ook financiële en wettelijke gevolgen aan verbonden - makkelijk om deze te weten te komen daar zijn gemeentelijke instanties nu eenmaal voor

Terug naar “Administratief recht”