Verplicht verhuizen domicilie van mama

Paarden4444
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verplicht verhuizen domicilie van mama

#1 , 23 jun 2018 21:30

Hallo

We zitten moet volgend probleem,

Vrijdag 22/06 kreeg mijn vriendin een telefoon van de politie. Ze kreeg te horen dat ze van haar mama haar domicilie verplicht moest laten veranderen. Er lagen nog heel wat spulletjes bij de mama, dus wij zijn die dezelfde avond nog gaan halen.
Aangekomen op de bestemming kwamen we tot het besluit ( na 15 x aan te bellen) dat er niemand thuis was precies. Hebben naar de politie gebeld om langs te komen en te vragen wat onze opties zijn. Politie heeft ook een aantal keer aangebeld zonder reactie. Ook hebben we de moeder een paar keer gebeld en zelfs de opa (de auto van ‘opa en oma’ stond daar namelijk) heeft de politie gecontacteerd. De opa nam op, en vertelde de politie dat de mama niet thuis was. Waar hij was heeft hij niet gezegd.

Na halfuur wachten hebben we ( mijn vriendin en ik) besloten om een slotenmaker te laten komen. Haar domicilie staat daar namelijk nog altijd.

Nadat de slotenmaker zijn werk had gedaan, en wij de peperdure rekening hadden betaald, kwamen wij tot het besluit dat de deur boven aan het appartement ook gesloten was! Maar langs de binnenkant. De oma en opa van mijn vriendin zaten gewoon boven. Ook al hadden wij 15 x gebeld alsook de politie.
Deze mensen wouden ons niet binnenlaten, wij waren dus genoodzaakt om opnieuw de politie te bellen.
Een klein halfuurtje laten zijn deze gearriveerd.
Na een halfuur discussie met de politie en veel verwijten ( de mama had opdracht gegeven om haar niet binnen te laten) mocht mijn vriendin toch binnen om haar spullen op te halen onder begeleiding van de politie.

Nu is mijn vraag, kunnen wij een klacht
neerleggen?
Tegen de mama? tegen ‘opa en oma’?
Aangezien ze verplicht waren om ons binnen te laten en wij een slotenmaker(koste ons een paar 100 euro) hebben moeten optrommelen?
+ er was iemand thuis, en niemand deed open?
Wij zijn namelijk daarnet bij de politie geweest en die vertelden ons dat dit niet nodig was om een klacht neer te leggen.
Maar ik wil het hier niet bij laten.

Alvast bedankt voor de moeite.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 23 jun 2018 22:19

Je kan klacht neerleggen omdat de moeder de gedomicilieerde dochter de toegang niet moedwillig mocht verhinderen. Gezien het feit dat dit om een problematische sitiuatie gaat die voorlopig nog niet opgelost is, zou ik dat toch doen omdat er dan een offciële akte is van deze feiten.

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 23 jun 2018 22:29

Zeker doen. Goed dat u politie erbij hebt gehaald.
Voor (vrede) rechter de kosten slotenmaker terugvorderen.
U staat sterk gezien er op zijn minst al een meldingsverslag is bij politie en een aangifte in kader van zou ik denken mogelijk intra-familiaal geweld - psychische druk. Langs de ene kant een verplichting opleggen met gevolgen en dan alles in het werk te stellen dat het onmogelijk is. Gelukkig is politie daarvan dus getuige.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 jun 2018 08:58

Is TS niet zelf een beetje in de fout gegaan door domiciliefraude te plegen?

Paarden4444
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2018 10:10

Hoe bedoel je?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jun 2018 10:11

Ik denk ook dat er hier domicilie fraude in het spel is, want waarom zou mama bellen dat ze hier spullen moet op halen als ze daar elke dag komt slapen !
Ze kan gerust daar al maanden niet meer slapen wie zal het zeggen .?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Paarden4444
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 jun 2018 13:12

Ze kwam er ook niet al teveel meer slapen.. Omdat ze financieel niet gesteund werd door haar moeder, was ze verplicht om te gaan werken. Ze verbleef bij mijn ouders omdat de verbinding naar haar werk veel beter is van waar mijn ouders wonen.

Franciscus
Berichten: 38601

#8 , 25 jun 2018 23:48

Als men voor zijn werk ergens anders blijft slapen - heb dat meerdere jaren gedaan - wil dat g iet zeggen dat men daar woont.

Terug naar “Administratief recht”